КЕВР иска от ВиК-Бургас да обясни за спирането на водата в Поморие 09.08 | 14:44
Регулаторът очаква информация за дейността на оператора и изпълнение на задълженията му

Във връзка с постъпил в КЕВР сигнал от УС на Бургаска регионална туристическа камара и публикувани информации в национални медии за нарушено водоснабдяване на гр. Поморие на 4-ти, 5-ти и 7-ми август 2018 г., Комисията започна проверка за изясняване на обстоятелствата по случая. С писмо на председателя на КЕВР до "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас, на чиято обслужвана територия е гр. Поморие, на основание на чл.114 от Административнопроцесуалния кодекс, регулаторът изисква в 7-дневен срок дружеството да представи становище по изнесените в сигнала и публикациите проблеми. В него трябва да бъдат посочени причините за нарушеното водоснабдяване в населеното място, информация за схемата на захранване, с обозначени технически параметри на изградените съоръжения, пунктовете за измерване и обеззаразяване на подаваната вода, както и техническите характеристики на довеждащия водопровод. От ВиК оператора се изисква да предостави информация за времето, което е било необходимо за локализиране и за отстраняването на авариите, за начина на уведомяване на потребителите за прекъсване на водоснабдяването и за осигуряване на алтернативно водоснабдяване с питейна вода, включително с водоноски, включително къде са били разположени.
В посочения 7-дневен срок "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас следва да изпрати до КЕВР обобщена информация и за броя на планираните и непланирани прекъсвания на водоподаването в гр. Поморие от началото на годината, регистрираните жалби за нарушено водоподаване през този период, времето за локализиране и за отстраняване на авариите, както и каква част от населението е била засегната от тях. За всяка отделна авария регулаторът очаква да получи данни за времетраенето на прекъсването на водоподаването с точни часове на регистриране и на отстраняване.
Водното дружество трябва да предостави на регулатора информация и за мерките, които е предприело и планира да извърши за изпълнение на нормативните изисквания към качеството на предоставяната водоснабдителна услуга, като посочи срока за тяхното изпълнение.
Във връзка с постъпилия в КЕВР сигнал от УС на Бургаска регионална туристическа камара за нарушено водоснабдяване на гр. Поморие, Комисията изпрати писмо и до областния управител на Бургас и председател на Асоциацията по ВиК Вълчо Чолаков, с което го информира за започналата проверка на водното дружество. Отчитайки разпоредбите на чл. 43, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на асоциациите по ВиК и на основание чл. 22 от Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги, Комисията се обръща към Асоциацията по ВиК да предостави в 14-дневен срок информация за постъпили сигнали от потребители на територията на община Бургас за неизпълнения на задълженията на ВиК оператора по договора му с асоциацията, както и за предприетите в тази насока действия. Във връзка с разпоредбите на чл.42, ал. 1 от Правилника, Комисията очаква от Асоциацията по ВиК информация и за констатирани от нея неизпълнения на задълженията на ВиК оператора по сключения с него договор, свързани със стопанисването, поддържането и експлоатацията на ВиК активите, реализирането на инвестиционната му програма, изпълнението на договорните показатели за качество, както и другите задължения, предвидени в договора.
Копия на писмата на КЕВР до "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас и до Асоциацията по ВиК-Бургас са изпратени до подателя на сигнала - УС на Бургаска регионална туристическа камара.
При всички постъпващи сигнали за влошено качество на предоставяните ВиК услуги, в изпълнение на своята контролна дейност КЕВР ще продължава да извършва щателни проверки в защита на правата на потребителите. През 2017 г. до регулатора са подадени 571 жалби и сигнали в сектор ВиК, като през годината е продължило производството и по други 159 преписки по жалби от предходен период. 336 жалби са препратени към ВиК операторите за разглеждане и уведомяване на жалбоподателя за резултатите от извършените проверки, по 227 жалби производството е продължило през 2018 г., с цел събиране на доказателства и изясняване на обстоятелства. По останалите жалби Комисията се е произнесла с решения, провела е тристранни срещи за доброволно уреждане на спора или те са били прекратени от ВиК дружествата поради удовлетворяване на исканията на жалбоподателите.
КЕВР и занапред ще осъществява контрол върху дейността на ВиК дружествата с оглед стриктното изпълнение на техните задължения съгласно Общите им условия за предоставяне на непрекъсваеми и качествени водоснабдителни услуги на техните абонати. При констатирано неизпълнение на тези задължения регулаторът ще им налага съответни анкции в съответствие с действащата нормативна уредба.
Водещи
-
Израелските военни сили значително разшириха контрола си в ивицата Газа
Противоречиви гледни точки
07.04 | 17:59
-
Почина още един от пострадалите при пожара в Кочани
Трагичната новина беше обявена от македонския министър на здравеопазването Арбен Таравари.
07.04 | 17:45
-
За пръв път в историята на медицината, мъжка контрацепция без хормони навлиза в етап на сериозни клинични проучвания
Други проекти за мъжка контрацепция
07.04 | 17:30
-
Сняг затрупа щъркеловите гнезда в село Белозем
По думите му щъркеловите семейства не са обезпокоени сериозно от снежната обстановка и...
07.04 | 17:15
Най-четени
-
15 737 са чуждестранните студенти, които учат у нас през 2024 г.
През 2024 г. почти 9 000 чуждестранни студенти идват от страни извън Европейския съюз, а почти...
07.04 | 10:45
-
Отиде си още една знакова фигура от театъра
Днес своя път нагоре е поел актьорът Пламен Сираков. Тъжната вест съобщиха от Съюза на...
07.04 | 15:30
-
Росен Желязков: Достойните българи не търсят награда, но на тях се дължи признание
„Да си достоен, означава да си уважаван от останалите", подчерта Желязков в своето приветствие...
07.04 | 13:45