КЕН: Фирмата ни е неоснователно компрометирана заради соята 19.10 | 16:27

От КЕН изразиха недоумение, че им е отказан достъп до част от контролните проби, които бяха изпратени за анализ в Германия

От Любомир Тасев

Целият процес при вземането на проби и изследване на контролните проби от Националната ветеринарномидицинска служба за наличие на соя в кренвиршите на КЕН, е изцяло компрометиран.

Това заяви на пресконференция в БТА днес Светозар Игнатов, маркетингов директор на предприятието.

Пресконференцията бе по повод изнесената на 13-ти октомври т.г. от земеделския министър Мирослав Найденов на извънреден брифинг информация, че ветеринари са открили съдържание на соя в месните продукти със стандарт "Стара планина" на четири фирми, сред които и в кренвиршите на КЕН АД.

От фирмата обявиха, че използваният за изследване метод е "невалиден за техните продукти" и е подвел недопустимо държавните институции. Освен това актът за вземане на проби е видимо поправян. От раздадените ксерокопия на документа се вижда, че първоначалният надпис посочва продукт - кренвирши "хот-дог" с грамаж 260 гр. Върху това е положен втори подпис с марката "Стара планина", а грамажът е поправен от 260 на 360 грама. По този повод от фирмата обявиха, че КЕН не разполага с разфасовка на кренвиршите "Стара планина" с грамаж - 260 или 360, а само такъв от 320 грама.

От КЕН изразиха недоумение, че им е бил отказан достъп до част от контролните проби, които бяха изпратени за анализ в Германия. Аргументът бил, че липсва достатъчно количество. Въпреки това КЕН е организирала собствена независима експертиза от същата партида кренвирши в друга германска лаборатория, резултатите от която се очакват до края на седмицата.

На въпрос защо според тях е злепоставено името им, от КЕН казаха, че обсъждат различни хипотези - от умишленост до липса на адекватни процедура и метод на контрола. Според търговския мениджър на предприятието Елица Маржио, ставало дума по-скоро за използване на метод, който не е валиден за техните продукти. Адвокатите на КЕН обмисляли евентуални правни процедури, с които да защитят интересите на фирмата, стана ясно още на брифинга.

Светозар Игнатов беше категоричен, че изнесената информация не е повлияла на продажбата на основните продукти с марката КЕН, дори напротив от фирмата очакват засилване на интереса към тях. Продуктите със стандарта "Стара планина" заемали 5 процента от пазарния дял.

Водещи

Най-четени