КЗК глоби собственика на бисквити "Белвита"с 236 000 лв. за заблуждаваща реклама 23.03 | 16:03

Производителят използвал неправомерно снимките на Цветана Пиронкова и Григор Димитров

От iNews.bg

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби Монделийз България Холдинг" с 236 431 лв. за нарушение на Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от пресцентъра на антимонополния орган.

Санкцията е за осъществена във Facebook реклама на бранда "Belvita Bulgaria" с използването на снимки на тотенисистите ни Цветана Пиронкова и Григор Димитров, върху които е поставена марката "belVita добро утро!”. Бисквитите "BelVita” са произвеждани от "Монделийз България Холдинг" АД. 

На 10 януари 2014 г. на Facebook страницата на марката Belvita "Belvita Bulgaria" е публикувана снимка на Цветана Пиронкова, върху която е позиционирана марката Belvita, със следния текст към нея "Осем поредни победи, три – срещу тенисистки от топ 10 и нито един загубен сет! BelVita поздравява Цвети Пиронкова и й пожелава да е запазила още много енергия за Australian Open”. Изображението е премахнато на 30.05.2014 г.

На 28 февруари 2014 г. на Facebook страницата на марката Belvita "Belvita Bulgaria" е публикувана снимка на Григор Димитров, върху която е позиционирана марката Belvita, със следния текст към нея "Гришо отново е в добра форма и протяга ръце към втора титла от АТП, този път в Акапулко. Пожелаваме му много енергия и сили, които да го изведат до успех". Изображението е премахнато на 30.05.2014 г. 

От събраните в хода на проучването материали се e установило, че тенисистите не са ангажирани като рекламни лица за кампании на "Монделийз" и в частност на бранда "belVita”, нито са давали съгласие за това, нито са били осведомени предварително, което се потвърждава и от становището на ответното дружество.

Независимо от това посочените лица са използвани при рекламата на бисквитите. Действително публикуваните снимки на спортистите са общодостъпни в интернет пространството и отразяват моменти, в които те са постигнали успех, отбелязват от Комисията.

Придружаващият снимките текст безспорно засвидетелства подкрепата от страна на "Белвита България" към Пиронкова и Димитров. Описаното поведение би било приемливо и непротиворечащо на добросъвестната търговска практика, ако върху снимките не бе поставена едноименната марка на "Монделийз" "belVita Добро утро!", пише в решението на КЗК.

По този начин, както в анализа на решението Комисията приема, публичните снимки на спортистите биват брандирани с марката, което по същество отличава тези снимки от публично достъпните в интернет. Така същите се превръщат в рекламни материали – рекламни снимки на марката, която е визуализирана върху тях и имат предназначение да рекламират дадената марка, така че да стане по-популярна и разпознаваема. В този смисъл те биват припознавани като лица, рекламиращи, подкрепящи и препоръчващи тези продукти.

Комисията е установила, че тенисистите не са рекламни лица на марката и е налице заблуждаваща реклама по отношение на начина на представянето й.

Със същото решение Комисията наложи санкция и на "Ноу Уей" ЕООД в размер на 1516 лв. за заблуждаващата реклама в качеството му на рекламна агенция, публикувала рекламните снимки.

 

Най-четени