КЗК отказа да спре концесията на пристанищен терминал в Бургас 15.04 | 12:22

Правителството реши да открие процедура за концесия на пристанищния терминал „Бургас – Изток – 2“ в началото на февруари тази година

От Деляна Петкова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отказа на "Интегрейтид Порт Системс Лимитид”, Лондон, да спре процедурата за концесията на "Пристанищен терминал Бургас - Изток – 2”, част от пристанището в Бургас, съобщиха от антимонополното ведомство.

Според комисията, терминалът е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение и целта е бъдещият концесионер да инвестира в развитието на пристанищната инфраструктура и модернизацията за техническите съоръжения. Това ще бъде и в национален интерес, смятат от КЗК. Спирането на процедурата пък би довело до значително по-големи вреди, отколкото биха донесли ползите от налагането на концесията.

Правителството реши да открие процедура за концесия на пристанищния терминал "Бургас – Изток – 2" в началото на февруари тази година. Според предложението на кабинета, максималният срок на концесията ще бъде 35 години, а част от условията са бъдещият концесионер да покрие главницата по заем от Японската банка за международно сътрудничество, договорен преди години за модернизацията на порта. Малко след публикуването на решението на кабинета варненската фирма "Космос енерджи" първа поиска спиране на процедурата.

Против отдаването на терминала и като цяло – на пристанището в Бургас, на концесия се обявиха и от БСП. Според червените, отдаването на част от порта на концесия ще доведе до загуби за България заради отказа на заема от Страната на изгряващото слънце. Самият Бойко Борисов, по време на посещението си в Япония в началото на тази година, поиска от банката договорът за кредит да бъде разтрогнат.

Водещи

Най-четени