КЗК разреши на "Юниливър" да вземе сладоледите "Дарко" 18.10 | 19:01

"Дарко" АД е втората по големина сладоледена компания у нас

От Ивайло Ачев

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на холандската компания "Юниливър" да присъедини към портфолиото си на българската марка сладоледи "Дарко", става ясно от съобщение на сайта на КЗК.

В съобщението се пояснява, че холандската компания, посредством дъщерното ѝ дружество "Юниливър България" ЕООД, може да установи самостоятелен контрол върху бизнеса за производство и продажба на сладолед на българските компании "Дарко" АД и "Айс Лайн" ЕАД.

Според анализа навлизането на "Юниливър" на българския пазар на сладолед ще създаде интензивна конкуренция с "Нестле", което би довело до положителен ефект. "Юниливър" не е заплаха за конкурентоспособността на досегашните участници на пазара у нас.

"Дарко" АД е втората по големина сладоледена компания у нас. Първи са Nestle ("Нестле Айс Крийм България" АД), които през 2005 година купиха "Делта". "Дарко" собственик на марки като "Ескимо" (Eskimo), "Казабланка"( Casablanca), "Уикенд"(Weekend), "Меджик Айс" (Magic Ice), "Фрии" (Free), "Белинда" (Belinda), "Аляска" (Alaska) и "Милка" (Milka). Оборотът на "Дарко" АД през миналата година е в размер на 7 млн. евро (13,8 млн. лева).

"Юниливър" е един от водещите световни доставчици на бързооборотни стоки с активна дейност в повече от 100 страни и продажби в над 180 държави. Портфолиото на компанията включва известни марки, сред които Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall's/OLA/Langnese, Hellmann's, Calvé, Unox, Pond's, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal и Glorix/Domestos.

Водещи

Най-четени