КЗП: Подавайте сигнали за некоректни търговци! 16.12 | 14:00
За да бъде коректно обявено едно намаление, то трябва да е с най-ниската си цена за последните 30 дни, посочи Ангел Джалев
Предстоящите новогодишни празници и началото на зимния туристически сезон са времето с най-голямо потребление на стоки и услуги. През последните години често се наблюдават опити за изкуствено завишаване на цените от страна на различни онлайн търговци преди подобни кампании.
Вече са установени голям брой некоректни търговци, съобщи пред БНР Ангел Джалев от Комисията за защита на потребителите.
"Контролът от страна на Комисията е постоянен. Започнахме засилени проверки на онлайн търговците още от средата на октомври. Следим за неправилно обявени намаления и посочване на цени. Ако установим по безспорен начин извършено нарушение, можем да съставим административен акт. Санкцията е в голям размер – може да се достигне до 5000 лева".
В момента се забелязва подем на онлайн търговията, посочи той.
"Маркетинговите способи на търговците за привличане на клиенти не са малко. Най-обичайният е некоректното обявяване на цените, особено по време на т.нар. намаления. За да бъде коректно обявено едно намаление, то трябва да е с най-ниската си цена за последните 30 дни."
Ако търговецът не успее да достави стоката на потребителя в договорения срок, законът дава възможност за договаряне на нов, обясни още Джалев.
"Ако той отново не го спази, може да му бъде наложена санкция за административно нарушение. Ако стоката е повредена при доставката, потребителят може да се възползва от законово определения 14-дневен срок след получаването, през който може да я върне. Моят съвет е, когато получавате стоката, добре да я прегледате".
Джалев съветва още, когато се пазарува онлайн да не се взимат импулсивни решени
"Покупката трябва добре да се обмисли. Не бива да се подвеждаме само от една ниска цена. Трябва да се проучи сайта, от който смятаме да пазаруваме. Първото нещо, за което трябва да го проверим, е дали има посочена обратна връзка със съответния търговец, адрес на регистрация, булстат и т.н. КЗП може да действаме само, когато има конкретен търговски субект".
Сигнали към КЗП могат да се подават на място, по телефона или чрез имейл, посочи той.
"Съветвам потребителите да подават сигнали всеки път, когато са ощетени от некоректни търговци. Добре е кореспонденцията, която се води с търговеца, да бъде в писмен вид, а не по телефона. За да бъде установено нарушението, трябва да има съответната документация".
Водещи
-
Боряна Калейн е „Спортист на София“ за 2024 година
Сребърната медалистка от Париж оглави всички анкетни листи
02.01 | 18:00
-
Във вейпа, пушен от паднало от блок в Плевен дете, e имало наркотично вещество
Това заяви окръжният прокурор на Плевен Владимир Николов
02.01 | 17:20
-
ЕРМ Запад: Няма срок за подаване на заявление от клиенти заради прекъснат ток по празниците
Не е вярно твърдението, че срокът за жалбите до компанията заради прекъсване на електричество...
02.01 | 17:00
Най-четени
-
Политолог: Има знаци, че не Бойко Борисов ще вземе първия мандат
ПП няма да останат в опозиция, а Сценарият с радикален нов спасител го играем през 15 години,...
02.01 | 11:00
-
Според личната година: Какво носи на всекиго 2025-а?
Година е орисана от войнствената деветка
02.01 | 11:40
-
Какъв стандарт на живот ще имаме тази година
Васил Велев, Георги Вулджев и Добромир Иванов обсъдиха икономическите тенденции
02.01 | 14:00