КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
Заводът за боклук в столицата работи извън правилата, твъррдят от ГЕРБ-СДС
Този завод по времето на Васил Терзиев се превърна в черна кутия, заяви Антон Хекимян
13.05 | 18:23
-
ЕК даде положителна оценка на фискално-структурния план за България
Там се залагат приоритетни публични реформи и инвестиции
13.05 | 18:00
-
Тези зодии са големите късметлии чак до 2027 г.
Щастието им ще дойде постепенно, а не изведнъж, пояснява топ астрологът Тамара Глоба
13.05 | 17:45
-
Русия е превзела още едно село в Донецка област
До момента няма коментар от украинска страна
13.05 | 17:30
Най-четени
-
Теменужка Петкова: България върви към еврозоната въпреки президента
Това заяви финансовият министър Теменужка Петкова по време на работното си посещение в...
13.05 | 11:15
-
Министърът на образованието очаква финансовият министър днес да даде официална позиция по темата
"Не е вярно, че Брюксел е предупредил България, че може да спре влизането ни в еврозоната...
13.05 | 09:59
-
Големи промени в отпуските за работещите
Променят Наредбата за работното време и почивките
13.05 | 13:20
-
Променя се организацията на движение в два участъка на Софийския околовръстен път заради ремонт
До 15 май през нощта поетапно за ремонт на настилката ще се ограничава движението в участъка...
13.05 | 10:16