КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
Нe Бойко Борисов, а Делян Пеевски вече е централната фигура в българския политически живот
Искането на Пеевски за закриване на Антикорупционната комисия е доста фалшива театралност,...
26.07 | 18:00
-
Страховете на хората, свързани с еврото, може да повлияят на инфлацията
Това заяви експертът по социална политика и бивш вицепремиер Ивайло Калфин
26.07 | 17:00
Най-четени
-
Борисов отсече: Трябва да пазим КПК, ако я закрият, губим 5 млрд. лева
ПП-ДБ ми пришиват като брошка Комисията за противодействие на корупцията, която те създадоха,...
26.07 | 16:00
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20