КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
Преизчисляването на вота е готово: Според ЦИК ще има промени в парламента
Комисията изпрати данните в КС
12.03 | 21:00
-
Два протеста в София заради скандала с бюлетините
Полицията със специални мерки за сигурност
12.03 | 20:45
-
Борисов: Европа и България трябва да участват в намирането на решение за постигане на мир в Украйна
Резултатите от преговорите между САЩ и Украйна в Джеда относно споразумение за прекратяване на...
12.03 | 20:29
-
Осигурени са още 50 млн. лв. за продължаване на "Грижа в дома"
Парите са по европроект и са с 50% повече спрямо първоначалния бюджет, така патронажна грижа...
12.03 | 20:15
Най-четени
-
Новата минимална заплата в Гърция удари рекорд
Съседката ни продължава да повишава доходите си, докато България остава на последно място в ЕС
12.03 | 15:30
-
Родителите на Мартин Елвиса потънали в земята от срам заради него
Те били изключително разочаровани от поведението на сина си в шоуто
12.03 | 17:00
-
Трагичен инцидент отне живота на двама абитуриенти на 18 години при тежка катастрофа
По случая е образувано досъдебно производство, което ще изясни всички обстоятелства около...
12.03 | 09:59
-
Екатерина Михайлова: Тръгнали сме към дъното
Особено критично проф. Михайлова се отнесе към писмото, изпратено от прокуратурата до...
12.03 | 09:15