КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
Седем новооткрити случая на туберкулоза в област Шумен от началото на 2025 г.
Екипи на РЗИ провеждат на територията на област Шумен и информационна кампания относно...
10.09 | 17:20
-
Български евродепутат: Фон дер Лайен води Европа по пътя на войната
Кулминацията на речта беше директното обръщение към Урсула фон дер Лайен, в което българският...
10.09 | 17:00
-
Въвеждат нови индикатори за качество на болничното лечение
Разширяване на преговорния процес и контрола
10.09 | 16:15
-
Кабинетът даде съгласие на БДЖ да продаде недвижими имоти в София
Кабинетът реши, че предоставя безвъзмездно на НКЖИ управлението на имот - публична държавна...
10.09 | 16:00
Най-четени
-
Защо Гришо не поздрави първия си братовчед за успеха?
На въпрос дали е получил поздравления от Гришо за успешното представяне, Василев отговори леко...
10.09 | 11:30
-
Парламентът избра за заместник-омбудсман Мария Филипова
Шестима депутати от АПС гласуваха „въздържал се“.
10.09 | 10:59
-
Откриват първите умни филтриращи чешми в пет софийски училища
Програмата за чиста вода в училищата ще бъде представена утре (11 септември), в 11.30 ч., в...
10.09 | 13:45