КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
Как реагираха бг политиците на положителните доклади за еврозоната (ОБЗОР)
Премиерът Росен Желязков определи деня като забележителен
04.06 | 16:30
-
Иво Мирчев отсече: Няма условия за вот на недоверие преди септември
ДБ се разграничи от мераците на ПП за парламентарната процедура още в следващите дни
04.06 | 16:15
-
Окупация на трибуната и физически сблъсък в парламента (ВИДЕО)
Цончо Ганев и Явор Божанков пак се хванаха за гушите, БСП с кордон да спасяват депутата от...
04.06 | 15:10
Най-четени
-
Желязков: Ще дадем всички гаранции, че няма да има недобросъвестни търговски практики
И съобщи мерките, които правителството предприема.
04.06 | 11:30
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов с коментар преди излизането на конвергентния доклад
Той коментира и протеста срещу еврото, който блокира центъра на София.
04.06 | 10:59
-
Фризьор от Монтана подстригва безплатно възрастни хора в старчески домове и деца в парка
Салоните и бръснарниците в града вече надхвърлят 120.
04.06 | 10:30
-
НС отхвърли ветото на президента върху промените в Закона за енергията от възобновяеми източници
"За" повторното приемане на законопроекта гласуваха 126 депутати
04.06 | 13:40