Какаото поскъпна с 35% за година заради изисквания за сертификат за качество 19.10 | 10:18

Сертификатът не е задължителен, но големите компании, които купуват суровината, предпочитат да имат гаранции за качеството

От Деляна Петкова

Глобалната индустрия за производство на какао е изправена пред намаляване на доставките след години на липса на инвестиции в какаовите ферми в развиващите се държави. Това съобщава Fairtrade Labelling Organization (FLO), организацията която присъжда сертификатите Fairtrade или т.нар. „честна търговия“.

Тези етикети оказват, че при производството на продукта са спазени определени стандарти, отнасящи се околната среда и защита на работната сила. В същото време обаче те увеличават цената на продукта, съобщават от FLO.

Много фермери, особено в развиващите се държави, страдат от липсата на средства за инвестиции. Единственото, което могат да си позволят, е да засадят нови дървета, които да гарантират съществуването на фермата им. Нямат обаче достатъчно пари за подобрения или за образование на децата им. Един от начините за спасение е помощта на организации като FLO.

Етикетът Fairtrade повишава цената на какаото с 35% през 2009 година. Отчасти това се дължи и на шоколадовите компании, които започнаха да търсят основно какао с такъв етикет за своите продукти. Сред тези компании са лидерите на пазара Cadbury и Nestle, а какаото се използва в шоколадите, сладоледи, бисквити и други продукти. Много бързо нараства и делът на козметиката, в която се влагат суровини с етикет Fairtrade.

Водещи

Най-четени