Караме по магистрала „Марица” от юни 2013 01.12 | 12:27

До края на май 2011 г. избират изпълнители за двата лота

От Силвия Стоядинова

До края на юни 2013 г. трябва да бъде завършена автомагистрала "Марица”. Тя е една от трите, за които е поет ангажимент да бъде готова до края на мандата.

Другите две са "Люлин” и "Тракия", обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Най-голямата част от нея - 5-72-ри километър ще се изгражда на два лота, като общата дължина е 67 км с осигурено финансиране от 209 млн. евро по ОП "Транспорт”. Тръжната процедура за лот 2 ще се обяви не по-късно от понеделник. 

До края на май 2011 година трябва да бъдат избрани изпълнители за двата лота, през юни 2011 г. да стартира строителството, а в края на юни 2013 г., т.е. след 25 месеца, да има готова магистрала.

Плевнелиев припомни, че през септември 2010 бяха открити 31 км от аутобана, които са построени за 31 години, т.е. по километър на година, със сключени 45 анекса. Министърът показа картата на аутобана и в какво състояние е той:

От 1-ви до 5-ти км магистралата е готова, но трябва да се ремонтира.От 72-ри км до 99-ти км са е пуснатият участък през септември. От 100- 108-ми км е пуснато само дясното платно.

От 108-ми - 122-ти км са готови като магистрала, но там липсва дясното платно. От 112-ти до 114-ти км липсват още два км магистрала. От 114-ти - 117-ти км липсва специална зона на митницата.

Точно тези последни три км от магистралата са много важни за България – това е митница на границата на Европа с Турция и има специални изисквания по Шенген.

Трябва само да стартира тръжна процедура за избор на изпълнител в Министерството на финансите, понеже зоната е под специално наблюдение и за тях има кредит от Световната банка в размер на 10 млн. евро. Такава процедура ще стартира през януари 2011 г., уточни Плевнелиев.

За липсващите 2 км от км 112 до 114-ти км има подписан договор през 1993 г., минал през 45 анекса.

Този договор е валиден и се чака одобрение от Агенцията за обществените поръчки, че МРРБ може да продължи да се базира на него.

Водещи

Най-четени