Китайските YouTube и Amazon покориха Уолстрийт 09.12 | 09:40

Интернет компаниите направиха впечатляващ дебют на Нюйоркската борса

От Нели Минчева

Акциите на две компании, считани за китайските еквиваленти на YouTube и Amazon, реализираха силен дебют на Нюйоркската фондова борса в сряда.

Компанията за споделяне на видеосъдържание Youku.com Inc регистрира 161% ръст в цената на книжата си над цената от първичното публично предлагане (IPO) по време на първия си ден на търговия. Акциите й стигнаха 33,44 долара за брой.

Книжата на сайта за онлайн търговия Dangdang пък поскъпнаха с 87 на сто от цената на въвеждане до 29,91 долара.

"Инвеститорите обичат да влизат рано в компании, които в крайна сметка може да се окажат с доминираща роля на пазара", коментира пред Ройтерс Пол Бард, анализатор от Renaissance Capital.

"Това са два потенциални лидера на два потенциално огромни пазара в Китай. Мисля, че това се отрази върху тяхната търговия", допълва той.

Големият ръст при Youku в първия му ден на фондовата борса в Ню Йорк е най-доброто постижение за новобранец на този пазар от 2005 г., когато Baidu.com се отчете с поскъпване от 354%.

Компанията Youku е създадена през 2006 г. Едноименният сайт позволява на потребителите да публикуват свои видеа, но предлага също и професионални материали, като например телевизионни емисии. В момента сайтът има 40% дял от пазара в този сектор по показател време, прекарано от потребителите за гледане на видео онлайн.

Dangdang пък е създадена през 1999 г. и продава стоки за дома, електроника, книги и др. По данни на компанията тя е лидер в Китай по брой предлагани литературни заглавия и по продажби на книги в интернет.

От 49-те листвания на нови компании в Ню Йорк за последните три месеца 18 са на китайски групи.

Водещи

Най-четени