Китайците объркват пазара на луксозни стоки 06.10 | 13:13

Изтънчеността във вкусовете им може да причини вреди на някои производители

От Владислав Рашков

Динамичността в промяната на китайските вкусови интереси на луксозни стоки объркаха големите производители в бранша Burberry и Lois Vuitton, които отчитат спад в продажбите си спрямо 2011 г., предаде CNN.

В същото време китайските потребители донесоха популярността на други компании. Марките Prada и Hermes успяха да отчетат добри продажби тази година, като предполагат, че тенденцията ще се задържи и в бъдеще.

Експерти смятат, че това се дължи основно на изтънчените вкусове на китайците, които си менят вкусовете непрестанно. Тези промени могат да имат неблагоприятен ефект за някои от големите компании на луксозни дрехи,

"Преди няколко години, беше нормално за мъжете в Китай да оставят етикета върху ръкавите на костюмите си, за да се знае каква марка носят", казва Ерван Рамборг от HSBC. По думите му сега същите купувачи предпочитат по-изтънчени дизайни с високо качество.

Базираният в Париж конгломерат PPR е пример за разграничаването на потребителските предпочитания. Луксозната марка Bottega Veneta, част от PPR, прави кожени облекла и аксесоари без набиващи се на окото лога.

Продажбите на Bottega са нараснали с 62% през първата половина на тази година. Същевременно друга марка на PPR – Gucci с ясното си брандирано лого "G", регистрира 17% увеличение на продажбите. Това е добър растеж, но той бледнее спрямо положителното развитие на другите по-изчистени марки на PPR.

Тенденцията се отразява негативно на други модни гиганти. Британската модна къща Burberry Group предупреди, че може да не достигне размера на прогнозираните си продажби през септември.

Същевременно най-голямата компания за луксозни стоки в света Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH)отчете най-малкия темп на растеж на продажбите от лятото на 2009 г. И двете фирми заявяват, че Китай е причина за негативните резултати.

Водещи

Най-четени