Китайчетата не харесаха Барби 08.03 | 16:04

Шестетажният "храм" на Барби в Шанхай е затворен

От Елена Коцева

Близо две години след откриването на шестетажен магазин за кукли Барби в Шанхай, американската фирма производители на играчките Mattel обявява края на своя проект.

Продажбите в розовия храм на Барби определено не са оправдали очакванията на собствениците и това потвърждава славата на Китай като специфичен пазар, на който не може да стъпи всяка една западна компания.

Кукленият дворец бе открит през март 2009 година в рамките на отбелязването на 50-годишнината от рождението на известната кукла. Именно тогава продажбите на Барби с западните страни драстично намаляха, пише БиБиСи.

За магазина в Шанхай бе обявено, че няма да продава само играчки, но стил на живот. Действително и до вчера в магазина в Шанхай купувачите можеха на посетят бар, ресторант, дизайнерско студио и спа-салон.

Mattel обаче не е единствената компания, която се отказва от навлизане на китайския пазар. Best Buy – специализирал основно в продажба на битова електроника, затвори миналия месец 9 магазина в Китай, в това число и централния си офис в Шанхай.

Оттеглянето на Mattel от Китай още веднъж демонстрира сложността на пазара, в който международни марки трябва да се сблъскат с китайските потребители.