Кой са най-честите нарушения в заведенията за хранене по морето? 25.06 | 11:38

Инспектори от Агенцията по безопасност на храните проверяват заведенията

От Ралица Стоянова

Масирани проверки  в заведенията за хранене по Черноморието извършват инспекторите от Агенцията по безопасност на храните.

От 14 май са направени 960 проверки на заведения за хранене по българското Черноморие, като са наложени 20 акта на некоректни търговци и 150 предписания за отстраняване на несъответствия. Били са затворени три обекта до отстраняване на нарушенията, информира Райна Иванова - началник дирекция "Контрол по храните” пред TV7.

Най-честите нарушения на заведенията за хранене са липсата на правилно технологическото оборудване, наличието на храни с неизвестен произход, грешното съхраняване на хранителните продукти и неправилното водене на документацията.

Санкциите, които се налагат от агенцията са около 1500 лв. за първо нарушение и до 4000 за второ.

Ако имате оплаквания и съмнения за опасни храни, горещият телефон на агенцията е 0 700 122 99.

Агенцията по безопасност на храните е отворила съвместни приемни с Комисията за защита на потребителите по морето. Те се намират в Албена (хотел "Добруджа”, офис 4,. Стационарен телефон 057 62007 и GSM 0882469247), Златни пясъци (Административна сграда, ет.2 , стая 200, телефон 052 600 871 и GSM 0882 469332) и гр. Варна ( за северното Черноморие и в Слънчев бряг (Сградата на Главна дирекция ”Слънчев Бряг”АД, Стационарен телефон -055 422 106), гр. Созопол (базар”Меркурий”, Стационарен телефон- 055 022 850) и гр. Бургас за южното. 

Жалби, свързани с безопасността и качеството на храните в търговски обекти, могат да се подават и на горещият телефон на потребителя – 0700 122 99, както и чрез електронната форма на сайта на Агенцията - http://babh.government.bg/bg/signal.html.

Водещи