Коронакризата „изяде“ 25% от клиентите н магазините 05.09 | 17:03

Най-голям спад се отчита във веригите, продаваи нехранителни стоки

От iNews.bg

Средно около 20% спад на клиентите отчитат за първите пет месеца от началото на пандемията веригите магазини от Сдружението за модерна търговия. Най-засегнати са магазините за нехранителни стоки, докато хранителните вериги почти не са я усетили.

"Търговските вериги доказаха, че могат да се справят в критична ситуация, бързо се адаптираха, реагираха на мерките за безопасност, реагираха много бързо по отношение на всички продукти, които бяха на път да изчезнат от търговската мрежа. Много е важно, че не се стигна до празни рафтове, много тежко психологически щеше да е за население. Ситуацията беше овладяна”, коментира в предаването "Събуди се” на Нова телевизия Йордан Матеев, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия.

По думите му има проблем обаче в моловете, където е имало огромен спад на клиентите. "Най-зле е положението с обувките, хората не са склонни да купуват. Особено сериозно е положението в големите търговски центрове, където потокът от хора е значително по-нисък”, обясни Матеев.

Водещи

Най-четени