Кризата в Saab върви към кулминация 15.08 | 13:35

Шведската автомобилна компания губи клиенти всеки ден

От Ивайло Ачев

Положението на шведския автомобилен флагман Saab става все по-тежко, след като клиентите на компанията започнаха да я изоставят, пише агенция "Блумбърг".

Типичен пример за разрастващата се криза е спирането на дейност на дилъра New Salem Saab в Олбъни, САЩ. В края на миналата седмица (12.08.11) дилърската компания, която работи вече 50 години, спря да приема клиенти.

"Определено е много трудно в момента да си дилър на Saab”, коментира накратко Уес Харис, главен директор на Dirito Brothers Saab в Уолнът Крийк, Калфорния. Според него много от клиентите на шведската компания са изнервени и непрекъснато питат какво става.

От месец март насам Saab изпитва сериозни финансови проблеми, които доведоха до двукратно спиране на производствената дейност. В началото на юни главното предприятие на компанията в Швеция окончателно спря да работи, а работниците в него не са получили вече две заплати. В град Тролхатен, родното място на Saab, вече се подготвят за закриване на компанията. От 3700 служители на Saab точно 3500 работят в Тролхатен. Ако Saab спре окончателно дейност, 9 хил. души в региона ще останат без препитание, тъй като по някакъв начин работата им е свързана с дейността на шведската автомобилна компания.

Водещи

Най-четени