Кризата и студеното време удариха продажбите на бира 17.09 | 09:46

Кехлибарената напитка се пие предимно вкъщи, все по-малко купуваме стъкло

От Георги Велев

Българите вече нямат пари и бира да си купят. Напитката се е превърнала в лукс и все по-предпазливо се купува от хората. Причина за това е не само липсата на средства, но и хладното лято. Само за този сезон продажбите са се свили с 10%.

Данните за август показват дори 10,5% по-ниско потребление в сравнение с година по-рано. Това съобщи Николай Младенов, изпълнителен директор на една от най-големите пивоварни компании у нас. Според него спадът в продажбите е около 300 000 хектолитра, или приблизително колкото е производството на една малка пивоварна.

Въпреки това засега няма данни някоя от компаниите да планира прекратяване на производството. Всички в бранша са ударени от спада на търсенето, но се справят. Смятаме, че проблемът не е само в хладното лято, но се дължи и на притеснено консуматорско поведение, каза Младенов, цитиран от в. "Стандарт".

Най-рано през следващата година ще може да се каже каква тежест са имали двата фактора за намаляване на потреблението през този сезон. Продължава тенденцията бирата да се консумира основно вкъщи и по-малко в заведенията. Продажбите в заведенията обаче са се стабилизирали след неколкогодишно стремглаво намаление.

Най-сериозен продължава да е спадът при пивото в бутилки, като единствено кеновете бележат лек ръст, каза Младенов. Той очаква за в бъдеще да се увеличават продажбите на безалкохолна бира у нас. В момента ние често си позволяваме да пием по бира и да седнем зад волана, а това ще намалява като практика в бъдеще, убеден е той.

Сайдерите също са сегмент с потенциал, който е отбелязал ръст през последната година, допълни още Младенов.

Водещи

Най-четени