ЛИДЛ глобена с близо 2 млн. лв. за заблуждаваща реклама 26.04 | 11:58

КЗК уличи като подвеждаща кампанията „Спечели 366 дни безплатно пазаруване“

От iNews.bg

Комисията за защита на конкуренцията глоби "Лидл България ЕООД енд Ко" КД за заблуждаваща реклама в размер на 1 865 332 лв. Това представлява 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година, съобщиха от антимонополната комисия.

Проверката е установила, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото "Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl" е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.", посочват от КЗК.

Съгласно представените общи условия на кампанията, тя се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение на механизма на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.

"Предвид обстоятелството, че посланието "Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност тя може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в нея е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор", заявяват от КЗК.

Водещи

Най-четени