Липсата на реклама ни пречи да станем предпочитана винена дестинация 25.04 | 17:46

Бутиковите изби все повече изместват големите винпроми, отчитат от бранша

От Ивелина Георгиева

Консумацията на вино от страна на българина се установява като все по-трайна тенденция. Винената култура у нас се развива все по-бързо, поради което бутиковите изби, които произвеждат вино от определен регион изместват все по-вече големите винпроми.

Една от основните спънки, които среща винения туризъм в страната е липсата на реклама. За този проблем сигнализира председателят на Българската асоциация на сомелиерите и виноценителите Стефка Свещарова. Тя уточни, че в страната има около 300 изби, които могат да приемат чуждестранни гости.

Винените турове обаче са много малко и в тях се включват само индивидуални участници, няма масовост, тъй като голяма част от гостите предпочитат други питиета, а не вино, посочи тя.

По думите й друг от сериозните проблеми пред бранша в страната е и това, че няма единодействие. Всеки работи сам за себе си и е редно държавата да наложи правила и да се постигне единство, каза Свещарова.

Днес в морската столица Варна бе открито изложението "Вино и храна", на което участват повече от 40 български изби. В рамките на изложението е представена и ретроспективна изложба за производството на вино през вековете. Акцент в експозицията е началото на този тип бизнес във Варненския регион в края на 19 век.  

Водещи

Най-четени