Луксозните германски автомобилни марки страдат на китайския пазар 21.03 | 11:48

Предлагането започва да става повече от търсенето

От Ивайло Ачев

Борбата за китайския пазар от страна на германските луксозни марки автомобили става ожесточена, предаде Bloomberg.

В опита си да привлекат клиенти популярни марки като Mercedes-Benz, BMW и Audi предлагат големи отстъпки в цената, а признаците сочат, че тази тенденция ще става все по-мащабна.

При седаните S300 на Mercedes-Benz се наблюдава понижение на цената от до 25%. При A8L на Audi и сериите 7 на BMW има поевтиняване от 20%. При повечето дилъри вече няма списъци с изчакване, а доста от продавачите на автомобили предлагат и бонус за извършване на сделка – iPhone-и например.

Големият избор определено затруднява германските луксозни марки. През тази година се очаква свиване на пазара – с около 4% - от 16-18% до 10-12%, коментират анализатори на Credit Suisse. В Европа пък се очаква спад на търсенето с 2%, т.е. продажби от общо около 3,7 млн. автомобила.

В Китай Audi, BMW и Mercedes-Benz владеят 70% от пазара на луксозни автомобили. Напоследък обаче General Motors настъпва все по-агресивно, като планира да прави доставки на около 5 млн. автомобила марка Cadillac и различни джипове до 2015 година.

Jaguar Land Rover, Lexus и Infiniti също си пробиват път и застрашават доминацията на германските компании в този сегмент в Китай.

Водещи

Най-четени