Малкият и среден бизнес от Китай с интерес в Германия 19.02 | 17:42

Културните различия и езика пречат обаче на китайските фирми

От Елена Коцева

Малките и средни китайски компании са сред най-вероятните чуждестранни инвеститори на китайския пазар, но бюрократични спънки, ограничено познание на пазара в най-голямата европейска икономика и културни различия им пречат, показва ново проучване.

Съгласно данните от изследване на Берлинския свободен университет китайските компании могат да направят значителни подобрения в опитите си да се наложат на германския пазар.

Най-силните мотивационни фактори за инвестиции в Германия от страна на китайски фирми са обема на продажбите и маркетинговите възможности.

В опита си да влязат на германския пазар обаче повечето китайски компании правят грешка – те поставят като свой приоритет идентификацията на потенциалните си клиенти и бизнес партньори, вместо да изучат германската култура и начин за правене на бизнес.

Според участвалите в проучването 96 китайски компании в Германия най-трудно е да се сдобиеш с разрешително за работа и да научиш езика.

Интересен факт е, че китайските инвестиции като цяло в чужбина идват главно от дребния и среден бизнес – цели 70% от общия обем, пише Local.de.
42% от инвестиращите в Германия китайски фирми влагат по-малко от 250 хил. долара – ситуация, която е проблем, тъй като за да получат разрешително за дейност, компании извън ЕС трябва да създадат поне пет работни места.

Водещи

Най-четени