Местата за ръководители на полети ще бъдат увеличени с до 60% 20.04 | 12:38

Въздушният трафик също ще се повиши

От iNews.bg

С до 60% ще бъдат увеличени работните места за ръководители на полети. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски 54-тата годишна конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети (IFATCA).

Новите позиции ще бъдат отворени в периода 2015-2017 година след откриването на летището в Истанбул.

По думите му сега през българското въздушно пространство за едно денонощие преминават около 1700 самолета, а в натоварените около 3000, информира "Стандарт". Очакванията са след отварянето на новата аерогара в Истанбул те да се увеличат с около 50%.

той увери, че предвиденото увеличаване на персонала в авиацията няма да бъде изкуствено. Той обясни, че с повишаването на въздушния трафик нарастват и приходите от такси.

Московски посочи, че пред ръководителите на полети вече съществуват много предизвикателства.

"Навлизат дроновете и има много дебати относно начина на интегриране на отделните системи. Държавите в Европа имат един модел, а извън Европа – друг. Това е една от най-важните теми и мисля, че приемането на закон за дроновете ще бъде съществена част от дискусията на конференцията на ръководителите на полети", каза министърът. 

Московски каза още, че между България и Румъния са въведени трансгранични сектори, които носят икономии на гориво и оптимизират трасетата

"Въпреки зачестилите инциденти от всякакъв характер, авиационният бизнес си остава най-сигурният транспорт и това в голяма част се дължи на вашите усилия", подчерта Московски.

Относно реформите в БДЖ министърът коментира, че те се правят с пари.

"През изминалия мандат се опитахме да направим реформи без пари и предприехме непопулярните действия. Така изостанахме в реализиране на инвестиционна програма", каза още министърът на транспорта.  Той подчерта, че вече има нова стратегия за железницата, която предстои да бъде гласувана в Народното събрание.

"Действително е неприемливо и от страна на синдикатите, и от страна на работещите да се предприемат мерки само в едната посока. Това не е и разумно. Съкращенията и оптимизацията не са реформа. Че трябва да се направят, трябва, но те се правят с инвестиционни дейности", подчерта транспортният министър.