Местят шефовете на БДЖ на Централна гара 24.06 | 21:35
Така ръководството ще е по-близо до пряката си работа

Шефовете на БДЖ и администрацията на железниците вече ще си има нови работни места. Те ще бъдат преместени на Централна гара. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов пред в. "24 часа". Целта на промените е ръководството на холдинга да е по-близо до пряката си работа и до Национална компания "Железопътна инфраструктура". Ръководството на товарните превози пък ще се премести на гара Подуяне, където ще се дават офиси под наем и на спедитори.
Най-вероятно сегашното седалище на БДЖ на столичната ул. "Иван Вазов" ще бъде продадено на "Ръководство въздушно движение" (РВД). Държавното предприятие и по-рано е имало интерес към нея, за да има представително място в центъра на София.
По думите на Папазов, ако РВД не вземе централата на холдинга, то тя ще бъде продадена от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
Според него е напълно реално сделката да е на стойност 20 млн. лв., но добави, че направената оценка на имота е стара.
Освен че така шефовете ще са по-близо до проблемите, местенето е и една от мерките, които министерството и ръководството на дружеството са набелязали за стабилизиране на холдинга.
Преди дни раздържавяването на "Товарни превози" беше спряно, тъй като акциите на дружеството са все още под запор.
По думите на Папазов от обсъжданите шест варианта за оздравяването на холдинг БДЖ два са били свързани с приватизацията на товарни превози и отпадат. От другите четири се отива към един обобщен.
Министърът обясни, че размяната на дълг срещу собственост цели изчистването на 108 млн. лв. задължения към Националната компания "Железопътна инфраструктура", защото текат и наказателни лихви.
"Вече е подписано споразумение между двете компании и започваме да действаме", посочи Папазов.
По думите му са готови за размяна сгради за 12 млн. лв., като имотите не се ползвали от БДЖ по предназначението им.
Втората група имоти, които ще погасяват дълга, са обща собственост на БДЖ и НКЖИ.
От 3 до 6 месеца са необходими, за да се оформи собствеността.
Другата мярка е мостът на фериботния комплекс във Варна, който обслужва линиите Варна-Кавказ, Варна-Иличовск и Варна-Поти, също да премине от БДЖ към НКЖИ. Идеята е по-късно да се прехвърли към пристанищната инфраструктура.
Втората част от плана "Папазов" е да бъдат набавени свежи пари за дейността на компанията чрез продажба на скрап, бракувани вагони и локомотиви.
За да се пристъпи към това, трябва разрешение от кредиторите. Съгласието се очаква в началото на следващия месец. От тези търгове се очакват към 50-60 млн. лв.
Водещи
-
Axios: Путин и Нетаняху преминават "червените линии", докато Тръмп стои пасивно
Тръмп стои пасивно
13.09 | 15:30
-
Дъждовен първи учебен ден
В средата на новата седмица ще има повече слънце, но в края й студен фронт отново ще премине...
14.09 | 18:00
-
Тагарев: Русия демонстрира своите агресивни намерения спрямо Европа
Истинското решение е да работим с Украйна и да направим единна система за защита от дронове,...
14.09 | 17:40
-
В новата партия на Доган не се страхуват от избори
От АПС ще бъдат активни в подкрепата на вота на недоверие, подготвян от ПП-ДБ
14.09 | 17:20
Най-четени
-
Въвежда се нова задължителна ваксина за децата
Първата доза за варицела ще се поставя между 12 и 15-месечна възраст, а втората – при...
14.09 | 12:40
-
До 2050 г. населението на България ще падне под 5 млн. души
Това предупреди пред бившият министър на образованието Сергей Игнатов
14.09 | 10:40
-
Бойко Борисов: Вятърът на Промяната забави пускането на АМ "Европа"
Народът си плати цената, заяви лидерът на ГЕРБ
14.09 | 11:00