Местят шефовете на БДЖ на Централна гара 24.06 | 21:35
Така ръководството ще е по-близо до пряката си работа

Шефовете на БДЖ и администрацията на железниците вече ще си има нови работни места. Те ще бъдат преместени на Централна гара. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов пред в. "24 часа". Целта на промените е ръководството на холдинга да е по-близо до пряката си работа и до Национална компания "Железопътна инфраструктура". Ръководството на товарните превози пък ще се премести на гара Подуяне, където ще се дават офиси под наем и на спедитори.
Най-вероятно сегашното седалище на БДЖ на столичната ул. "Иван Вазов" ще бъде продадено на "Ръководство въздушно движение" (РВД). Държавното предприятие и по-рано е имало интерес към нея, за да има представително място в центъра на София.
По думите на Папазов, ако РВД не вземе централата на холдинга, то тя ще бъде продадена от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
Според него е напълно реално сделката да е на стойност 20 млн. лв., но добави, че направената оценка на имота е стара.
Освен че така шефовете ще са по-близо до проблемите, местенето е и една от мерките, които министерството и ръководството на дружеството са набелязали за стабилизиране на холдинга.
Преди дни раздържавяването на "Товарни превози" беше спряно, тъй като акциите на дружеството са все още под запор.
По думите на Папазов от обсъжданите шест варианта за оздравяването на холдинг БДЖ два са били свързани с приватизацията на товарни превози и отпадат. От другите четири се отива към един обобщен.
Министърът обясни, че размяната на дълг срещу собственост цели изчистването на 108 млн. лв. задължения към Националната компания "Железопътна инфраструктура", защото текат и наказателни лихви.
"Вече е подписано споразумение между двете компании и започваме да действаме", посочи Папазов.
По думите му са готови за размяна сгради за 12 млн. лв., като имотите не се ползвали от БДЖ по предназначението им.
Втората група имоти, които ще погасяват дълга, са обща собственост на БДЖ и НКЖИ.
От 3 до 6 месеца са необходими, за да се оформи собствеността.
Другата мярка е мостът на фериботния комплекс във Варна, който обслужва линиите Варна-Кавказ, Варна-Иличовск и Варна-Поти, също да премине от БДЖ към НКЖИ. Идеята е по-късно да се прехвърли към пристанищната инфраструктура.
Втората част от плана "Папазов" е да бъдат набавени свежи пари за дейността на компанията чрез продажба на скрап, бракувани вагони и локомотиви.
За да се пристъпи към това, трябва разрешение от кредиторите. Съгласието се очаква в началото на следващия месец. От тези търгове се очакват към 50-60 млн. лв.
Водещи
-
Евакуират хора в Русенско, Янтра заля храм в Търново
Активират BG-Alert, има опасност от скъсване на язовирната стена в „Липник“
09.10 | 14:45
-
Надежда Бобчева: Призовките от Прокуратурата изглеждат като форма на натиск към общинската администрация
"Поръчката за боклука беше забавена над законовия срок от АОП"
09.10 | 14:30
-
ЕП отхвърли вота на недоверие срещу фон дер Лайен
За отхвърлянето на вота дадоха гласа си 378 евродепутати, 179 гласуваха "за", а 37 с...
09.10 | 14:30
Най-четени
-
Нивата на река Белица достигнаха критични стойности
След вливането на Белица в Янтра нивото на реката е 4,18 м в кв. Чолаковци при критична...
09.10 | 10:30
-
Десетки наводнени автомобили и евакуирани граждани в Русе след пороя
Драматична евакуация на "Свободна зона"
09.10 | 12:30
-
Кметът Благомир Коцев с ново писмо от ареста
Бъдете обединени. Борете се за свободата си, а аз ще се боря за своята!"
09.10 | 11:15
-
Мика Зайкова: Хора са принудени да взимат минимална заплата и да получават нещо под масата
Максималната пенсия трябва да се увеличава постепенно, за да не се изчерпи този ресурс
09.10 | 12:15