Метрото отсрамва родния транспорт, а БДЖ губи клиенти 28.05 | 14:38
Увеличават се пътниците, ползващи автобуси и кораби

Въпреки че БДЖ продължава да предлага значително по-евтини услуги от автобусния транспорт, компанията продължава да губи клиенти.
Според данните на Националния статистически институт (НСИ) в рамките на една година - между първото тримесечие на 2012 и това на 2013 година, железниците са превозили 0,1% по-малко пътници.
През този период холдингът се опита да въведе ново разписание на влаковете. Това предизвика остро недоволство сред пътниците, тъй като някои влакове не спираха на традиционните си спирки, а други се движеха с променени часове. Заради недоволството БДЖ върна стария график.
По това време без малко да бъдат увеличени и цените на билетите.
За разлика от железопътния, клиентите на автобусния транспорт бележат увеличение за същия период. Хората, придвижващи се по този начин през първите 3 месеца на 2013 година, са над 3 млн., или с 2,5% повече.
Общият брой на пасажерите, използвали автобуси и влакове, са над 130 000.
Общественият транспорт също печели популярност основно благодарение на столичното метро. Данните на НСИ сочат, че броят на превозените пътници от подземната железница е нараснал с малко под 40%. Обемът на извършената работа от столичния "Метрополитен" се е увеличила с близо 75 на сто.
Пасажерите на градския транспорт като цяло са се увеличили с близо 10%, като се превозени почти 80 000 пасажери.
За една година е нараснал обемът на превозените товари. Те са се увеличили с 2,716 млн. тона, или с 14,2%, показват данните на статистиката.
През първото тримесечие обаче на 2013 година има спад на извършените товарни превози в сравнение с края на 2012 г. Спадът е с 1,3 на сто. За този период е намаляла и извършената работа с 0,6%.
Извършената работа в железниците и автобусните при пътническите превози бележи скок с 6% за една година. Тук увеличението са дължи също на вътрешните линии. Обемът на реализираната работа в сектора на международните превози е спаднал с 0,6 на сто.
Негативна тенденция се наблюдава при водния транспорт. На годишна база превозените товари са спаднали над 3%. Тя се дължи на редуцирането на превозените стоки суровини и стоки по море. При речния транспорт има увеличение с 4,8 на сто.
В превоза на пътници по вода обаче има скок в първото тримесечие на 2013 година. Пасажерите са се увеличили с 11.6 хил., като положителната тенденция се дължи на морския транспорт.
Водещи
-
Нов политически сезон - нови заявки
По думите му България през 2025 г. е в будна кома и се е превърнала в държава на абсурда - уж...
03.09 | 17:58
-
Черният леопард е забелязан край Дупница
На мястото е извършен обход от полицейски екип, но не са открити следи, които да потвърдят...
03.09 | 17:40
-
Путин заяви днес, че е готов да се срещне с президента на Украйна Володимир Зеленски
"Ако Зеленски е заинтересован от среща, нека дойде в Москва и срещата ще се състои. Ако...
03.09 | 17:20
-
По-тежки обвинения за Никола Бургазлиев след смъртта на Христина, премазана от АТВ
Очаква се наблюдаващият прокурор, който ще поеме делото, да прецени за евентуална...
03.09 | 16:59
Най-четени
-
Кирил Петков е с нова визия – пуснал си е брада
Това стана ясно днес при старта на новия политически сезон, който започна след 33 ваканция на...
03.09 | 13:30
-
Над 1500 пощенски станции са готови технически за въвеждането на еврото
Електронен пенсионен картон улеснява пенсионерите
03.09 | 09:21
-
Цончо Ганев: Народът обеднява с всеки един ден преди еврозоната
"Политиките, които води правителството, са пагубни, задлъжняваме с колосални темпове - 16...
03.09 | 11:15
-
Василев: Какво дири вицепремиерът на евроатлантическия кабинет в Китай
"Държавата е завладяна от Борисов и Пеевски, премиерът е фигурант", допълни той.
03.09 | 12:15