Модерни пътища ли ще сменят балканския калдъръм? 28.03 | 10:57

Бизнесът от Македония и България иска по-добра инфраструктура

От Филипа Тодева

Балканските калдъръми да станат модерни пътища, които да осигурят по-голям обмен на стоки и услуги, поискали български и сръбски бизнесмени на среща на Македонско-българската търговска камара в Скопие.

Това съобщи македонският "Утрински весник".

Свързване на двете страни с ефикасни трасета, инвестиции в инфраструктурата и намаляване на митническите ограничения са основните проекти, по които бизнесмените планират съвместната си работа.

Бизнесът настоява проблемите с пътищата да се преодолеят възможно най-бързо.

Според новия председател на камарата Зоре Темелковски съкращаването на пътуването до България за два часа само, ще има голямо значение за над 3 милиона пътници и търговията на хиляди тонове стоки, които преминават границата.

"По този начин ще се увеличи обменът, а инвестициите в инфраструктурата ще се върнат до няколко години", подчерта той.

Според македонският посланик в София Благой Ханджийски, търговският обмен между България и Македония бележи ръст, дори и в криза, туристическият също. Ханджийски посочи, че през първите три месеца на 2013 година се отбелязва и повишен интерес на българските бизнесмени към Македония.

"Броят на работните визи, които се издават от посолството се е увеличил два пъти. Това показва, че не се е увеличил само интересът за инвестиции, но и че българските фирми все по-често участват и печелят търгове, и че работят в Македония", подчерта той.

Министърът на транспорта и съобщенията на Македония Миле Янакиевски съобщи, че в източната част на страната скоро ще бъдат отворени три нови технологично-индустриални зони и покани българския бизнес да инвестира в тях.

Янакиевски напомни и за инвестициите за довършването на Европейският коридор номер 8, който ще свърже двете страни. За първата му отсечка са осигурени 44 милиона евро и се очаква строителството да започне през лятото. Втората отсечка до Крива Паланка скоро ще започне да се проектира, а за най-скъпия участък до границата с България, ще бъде ангажиран консултант. Линията трябва да бъде завършена до 2021 година, отбеляза министърът.

Водещи

Най-четени