Московски даде заден - намалява субсидията на БДЖ с 40 млн. лв. 18.12 | 15:03
Съкращаването на 1500 човека е много краен вариант, каза министърът

С 40 млн. лв. ще бъде намалена субсидията на БДЖ. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски при откриването на Речния информационен център в Русе. Преди време министърът предлагаше точно обратното – субсидията на дружеството за следващата година да се увеличи с 40 млн. лв. до 472 млн. лв.
"Тези пари не се прибират някъде, а се дават като целеви капитал, трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. И това е тема, и за нея трябва да се мисли. От тази гледна точка ние можем да посочим с пръст и да кажем, някой взима от субсидията. По-скоро тя се разпределя по по-различен начин", каза той.
Московски посочи, че ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стигне до някакви по-радикални действия, като съкращение на персонал. По думите му ще се направи опит графиците да бъдат разредени, ще се търси дебат с общини, синдикати.
"Идеята, която имахме е действително да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, която в най-губещите, най-нерентабилните направления за довеждащ транспорт в БДЖ към основните спирки и гари, да бъде покрита от такъв вид транспорт. Не можем физически да го реализираме толкова бързо, ще работим поне в рамките на следващата година. До неизпълнение с договора с държавата няма да се стигне, по-скоро трябва да търсим вътрешни механизми, малко да се разредят движението, ще има някаква оптимизация, но тя трябва да стане след съгласуването на синдикат”, каза още министър Московски.
Той добави, че съкращаването на 1500 човека е много краен вариант и никой не би искало да се стига до такъв момент.
Московски добави, че след въвеждането на тол-системи за плащане на такси за използване на пътната инфраструктура, железопътният транспорт ще става все по-атрактивен и предпочитан. Той добави още че, именно затова усилията ще бъдат съсредоточени към изграждане на нови и модернизиране на вече съществуващите интермодални терминали, за да могат да бъда използвани максимално ефективно.
Най-важните интермодални точки на българска територия, включени в Трансевропейската транспортна мрежа са – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Видин, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица. На тези места, през следващите години, поетапно следва да бъдат изградени такива терминали.
През миналата седмица на националния протест на КНСБ, синдикатът на железничарите алармира, че се готвят съкращения. Лидерът на синдиката Петър Бунев заяви, че работниците искат достойно заплащане на труда. Тогава железничарите предупредиха, че са готови за стачки, ако не бъдат изпълнени исканията им.
Водещи
-
Камера е записала думите на починалия арестант в Казанлък: Убихте ме!
47-годишният мъж почина след арест в Центъра за Спешна медицинска помощ в града
20.03 | 20:45
-
"Почивайте в мир, ангели наши": В Кочани се простиха с жертвите на пожара
Семействата на загиналите при трагедията изпратиха своите деца в последния им път в няколко...
20.03 | 21:00
-
Орлин Колев: Не съм обвързан с политически партии или личности
Ще продължа да преподавам на студентите, но се налага да изляза в неплатен отпуск, ще...
20.03 | 20:13
-
Петков за избора на Орлин Колев:Всичко е ясно - "Ново начало" играе с управляващите
Ако Борисов не защитаваше Пеевски, Пеевски щеше да е от хаштаг "Кой" на хаштаг "Никой"
20.03 | 20:00
Най-четени
-
Какви потребителски такси дължим като здравноосигурени
Информацията важи за всички лечебни и здравни заведения на територията на страната, независимо...
20.03 | 08:30
-
Третият ерген Васил Пенев влиза в предаването тази вечер
Васил Пенев е на 29 години. Живее и работи в София в сферата на търговията и рекламата
20.03 | 10:30
-
Държавата предлага 30% сградна инсталация в сметката за парно
След решение на Върховния административен съд досегашният начин на изчисление беше отменен
20.03 | 13:20
-
Високо напрежение в НС: Борилавова нарече Тошко Йорданов "изтривалка на ГЕРБ"
Той й се скара да млъкне, докато той говори от трибуната
20.03 | 16:30