Нанков: Държавата ще въведе контрол на средната скорост по магистралите 21.09 | 11:19

От две години саботират ТОЛ системата, смята регионалният министър

От iNews.bg

Министерстърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обмисля с изграждането на ТОЛ системата да се въведе и контрол на средната скорост по магистралите. 

"Това е абсолютно възможно и трябва да бъде направено", каза министърът по БНР. И обясни, че се разглежда и варианта трафик-камерите да бъдат пригодени да отчитат средната скорост.

"Едни хора вече втора година се опитват да саботират ТОЛ системата", категоричен е той. И добави, че комисията не е приключила със същинското разглеждане на предложенията.

"Това е част от съпротивата за тол системата", заяви Нанков по повод разпространяването на фалшив документ за избор на изпълнител на обществената поръчка за изграждане на ТОЛ система.

Във връзка с големия ремонт на тунел "Витиня", той посочи, че за първи път от 40 години стартира такъв ремонт". Нанков призна, че ремонтът "е продължил по-дълго, отколкото е било предвидено първоначално". Забавянето било продиктувано от конструктивни проблеми - реновирането на "Витиня" е започнало без проектна документация как е строен тунела, уточни той.

 

По думите на министъра "Ечемишка" и "Витиня" "вече имат европейски облик и са най-сигурните тунели в страната". И припомни, че ще бъде затворена и дясната тръба от понеделник.

"Ще се опитаме в средата - края на ноември да приключим с някой от основните дейности", обеща той. "Целта е тунелът да влезе в експлатация за активния зимен сезон. Мислим, че за месец и половина-два ще приключим част от ремонта".

На въпрос за изграждането на цялата отсечка на магистрала "Хемус" Нанков отговори, че трябва поетапно да се ремонтира магистралата. И обясни, че над 47 км асфалтова настилка е в лошо състояние. Според него ремонтът е наложителен, а цената е 220 млн. лв.

Относно магистрала "Струма", Нанков бе категоричен: "Спазихме екологичните норми и процеси". И напомни, че всички тези големи проекти за пътната инфраструктура са пряко свързани с туризма.

Част от еколозите възразяват на избрания вариант на магистрала през Кресненското дефиле с два пътя, коментира министърът. Според него техният протест е "извън екологичната тема".

"Не видяхме логични аргументи срещу някой от вариантите. Доста несериозно", отсече нанков. Според него някои от природозащитниците са коментирали икономически или инженерни проблеми, след като всички компетентни органи са се изказали.

Водещи

Най-четени