Няма пари за "Хемус" 10.09 | 16:25
Магистралата обаче е сред приоритетните за кабинета "Орешарски"

Магистрала Хемус е записана като приоритет в програмата на кабинета "Орешарски” , тъй като трябва да бъдат намалени различията между регионите. Това стана ясно от изказването на министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева на брифинг във Варна.
Министърът акцентира върху факта, че в списъка с индикативни проекти по ОП "Транспорт” 2014-2020 г. като номер едно задължително трябва да влезе строителството на лот 3 на АМ "Струма".
Това е условието на ЕК, за да може да се финансира изграждането на лот 1, 2 и 4 на "Струма" през този програмен период. Индикативната стойност на лот 3 на "Струма", който е изключително сложен проект, е между 800 милиона и 1 милиард евро.
"Европари по ОП "Транспорт” за магистрала "Хемус" няма да има през новия програмен период. Затова правителството ще търси други източници на финансиране. Един от възможните варианти е публично-частно партньорство, но не съм казвала никога, че магистралата ще я дадем на концесия, за да сложим тол-такси, че ще има бариери от Варна за София или че е дошъл инвеститор”, категорична беше Терзиева.
"Общият ресурс за следващия програмен период по ОП "Транспорт” от Кохезионния фонд на ЕС, заедно с националното финансиране, е 1,5 млрд. евро. Тези средства трябва да ги разделим на две за железопътна и пътна инфраструктура, така остават по 750 млн. евро за всяка поотделно.
"Това е изискване на ЕК, която в новия планов период изисква 50% от общите средства да отидат за изграждане на ж.п. инфраструктура. Европа 2020 е насочена към зелени транспортни системи. За пътища остават 750 млн. евро”, обясни министър Терзиева.
"Индикативната стойност на АМ "Хемус” е близо 800 млн. евро. В момента се прави предпроектно проучване за магистралата, което ще приключи до 3 месеца и там ще са ясни цифрите - какви пари са необходими, както и какъв трафик се очаква по магистралата.
Догодина ще започне проектирането, за което имаме осигурени пари от ОП "Транспорт”. "И за секунда не сме спрели да работим за подготовката на "Хемус”, изтъкна Терзиева.
Повече за финансирането на българските магистрали четете в Econ.bg.
Водещи
-
Командирът на „Граф Игнатиево“ ген. Николай Русев става шеф на ВВС
Това предлага МС с решение на президента Радев
12.03 | 15:45
-
Новата минимална заплата в Гърция удари рекорд
Съседката ни продължава да повишава доходите си, докато България остава на последно място в ЕС
12.03 | 15:30
-
Държавата слага лимит на надценките - законопроектът е готов
Земеделци и доставчици ще получават справедлива цена за своя продукт, обеща министър Тахов
12.03 | 15:20
Най-четени
-
Екатерина Михайлова: Тръгнали сме към дъното
Особено критично проф. Михайлова се отнесе към писмото, изпратено от прокуратурата до...
12.03 | 09:15
-
Трагичен инцидент отне живота на двама абитуриенти на 18 години при тежка катастрофа
По случая е образувано досъдебно производство, което ще изясни всички обстоятелства около...
12.03 | 09:59
-
Експерти: Вотът е опорочен, конституционен преврат, да се хвърли държавата в хаос изглежда провокирано
Заради истерията около предишните избори е започнат процес, който никой не е знаел къде ще...
12.03 | 10:15
-
Трите мобилни оператора в България предупредиха за възможни прекъсвания на 15 март
Оптимизацията е част от дългосрочните усилия за подобряване на мрежовото покритие и качеството...
12.03 | 11:45