Обявиха нов конкурс за изграждането на "Южен поток" 19.11 | 19:20

Отлагането е заради множеството нови заявления от потенциални кандидати

От Елица Елефтерова

Нов конкурс за работно проектиране, доставка на оборудване, строително-монтажни дейности, обучение на персонал и въвеждане в експлоатация на газопровода "Южен поток" в България ще бъде обявен скоро.

Сегашната процедура е прекратена, става ясно от официално обявление на проектната компания "Южен поток-България". По-късно ще бъде обявен и новият конкурс, както и крайният срок за участие.

Причина за отлагането са множеството постъпили заявления от потенциални кандидати, които са искали допълнителни разяснения по конкурсната документация и тълкувания на условията. Затова подалите вече писма за намерение ще бъдат поставени в неблагоприятно положение спрямо компаниите, които още не са го направили, но имат такова желание и чакат разясненията, пише в обявлението.

За да се гарантира равнопоставеност на всички кандидати за строителството на "Южен поток" у нас, проектната компания прекратява конкурса и допълнително ще съобщи новите срокове за подаване на документи.

Спряната вече процедура започна на 31 октомври, а крайният срок за участие беше 15 ноември. По непотвърдена информация до тази дата писма за намерение са подали 7 компании и консорциуми, съобщава в. "Стандарт”.

Изграждането "Южен поток" и излизането му на сушата край Варна по никакъв начин няма да засегне природата. Това става ясно от публикувания доклад за Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на газовата тръба.

По повод притесненията на граждани, че преминаването на тръбите през плажа Паша дере ще навреди на местността, от компанията Saoth Stream Transport, която ще строи морския участък, са разработили нова алтернативна технология, чрез която няма да се оказва влияние върху плажа.

Вместо през Паша дере да се правят изкопи, в които тръбите да влязат под земята, ще бъдат направени 4 микротунела. Още във водата, далече от брега, тръбите ще влязат в тези отвори, всеки от които ще бъде с диаметър 2,4 метра.

Микротунелите ще бъдат на дълбочина 20 метра под плажа и ще излязат на повърхността навътре на сушата, където ще бъде приемният терминал и първата компресорна станция.

"Използваме модерни строителни технологии, за да запазим плажа по време на строителството. Няма да има разкопаване или строителни работи на самия плаж, а тунелите ще бъдат напълно незабележими, коментира главният изпълнителен директор на Saoth Stream Transport Олег Аксютин.

Водещи

Най-четени