Омбудсманът зове КЕВР да не позволява драстично поскъпване на топа вода и парно 26.04 | 13:22

Ковачева иска и на клиентите на топлофикациите да се възстановят надвзети пари заради по-ниската цена на газа от прогнозираната от регулатора

От iNews.bg

Омбудсманът Диана Ковачева призова Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да не приема заявленията за драстично поскъпване на топлата вода и парното, внесени от някои топлофикационни дружества за новия ценови период 1 юли 2021 г. – 30 юни 2022 г.

"Предложеното повишаване на цените на топлинната енергия: Велико Търново -  71%; Перник - 61%, Враца  -  41%,  Бургас  -  32%;  Пловдив - 23%; Плевен – 16%; София – 15%, не е в интерес на клиентите на топлофикационните дружества, които следва да бъдат защитени съгласно чл. 2, ал. 2 от Закона за енергетиката", подчерта общественият защитник.

Становището на омбудсмана е, че драстичното увеличение на цените на топлинната енергия е неприемливо.

Диана Ковачева специално подчерта, че трудните социално-икономически условия в страната и последиците от сложната епидемична обстановка засилват ролята и значението на държавното регулиране в сектор "Топлоенергетика".

Тя апелира за следващия ценови период 1 юли 2021 г. – 30 юни 2022 г. КЕВР коректно да възстанови на потребителите надвзетите суми от топлофикационните дружества вследствие по-ниските действителни цени на природния газ в сравнение с прогнозата на КЕВР за цените на природния газ за настоящия ценови период.

Омбудсманът очаква от регулатора при анализа на подадените заявления да обърне специално внимание на случаите, когато дружествата заявяват високи технологични разходи по преноса на топлинната енергия.

Доц. Ковачева настоява също така изпълнението на показателите за качество, утвърдени от КЕВР за топлопреносните предприятия, да намери справедливо отражение в цените на топлинната енергия за новия ценови период.

В заключение тя изразява увереност, че регулаторът ще използва своите правомощия за постигане на баланс на интересите на топлофикационните дружества и битовите клиенти.

Водещи

Най-четени