Онлайн магазините стават по-коректни 27.10 | 15:30
Нарушенията им, както и жалбите на потребителите, намаляват
Онлайн магазините у нас става по-коректни спрямо клиентите си. Това показват данните на Комисията за защита на потребителите (КЗП). От началото на тази година се отчита намаляване както на жалбите срещу такива търговци, така и на констатираните от КЗП нарушения. Паралелно с това обаче се увеличава броят на онлайн магазините у нас, което допълнително показва подобряването на обслужването на клиенти от този тип търговци.
Така например през първото тримесечие на 2015 г. оплакванията срещу онлайн магазини са били 606 броя. За периода юли-септември количеството им вече намалява до 481, съобщава председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Същата тенденция се наблюдава и при констатираните от Комисията нарушения. През първото тримесечие на т.г. от КЗП са засекли 159 такива по отношение на разпоредбите на Закона за защита на потребителите относно предоставянето на задължителната предварителна информация при сключване на сделки от разстояние. През третото тримесечие обаче те са намалели до 100.
Спад се отчита и по отношение на общия брой на нарушения при онлайн продажбите. През първото тримесечие на тази година те са 178, през второто – 151, а през третото – 131. Същевременно по данни на водеща хостинг компания у нас през 2015 г. създаването на интернет магазини в България е нараснало с около 10%.
От началото на годината КЗП е забранила 28 нелоялни практики на онлайн търговци, свързани с некоректни промоции или непрофесионални действия, които са попречили на потребителите да упражнят правата си по закон.
Въпреки по-малкото количество нарушения от страна на онлайн търговците, най-честите проблеми продължават да са неправомерното скъсяване наполовина на 14-дневния срок за отказ от покупка през интернет, както и липсата на информация за седалището и адреса на управление на търговеца, неговия телефон и електронна поща, съобщава още Маргаритов.
Сред другите установени нарушения са отсъствието на данни за името на търговеца, съществените характеристики на стоките и тяхната крайна цена, както и условията, при които се осъществява сделката. В някои случаи се констатира, че търговецът не е напомнил на клиентите си за наличието на законова гаранция за съответствие на стоката или за правото му да се откаже от сделката в рамките на 2 седмици.
Водещи
-
Социалният министър внася в НОИ предложение за вдигането на пенсиите с 11%
Според Кодекса за социално осигуряване пенсиите се увеличават по т.нар. "швейцарско правило",...
13.05 | 13:00
-
Двете най-големи частни телевизии у нас са в истински ступор от промените в Закона за хазарта
Телевизията получава по около 40 милиона лева годишно от реклами на хазарт и сега се чуди как...
13.05 | 12:15
-
Как се готвят за абитуриентските балове в Северозапада?
Със започването на сезона на абитуриентските балове учениците от цялата страна са в трескава...
13.05 | 11:59
-
Бащата на Надежда от “Ергенът” е женен за 26-годишна млада дама
Това е втори брак за бащата на финалистката
13.05 | 11:45
Най-четени
-
„Тази е лесна, пишете ѝ“: Десетки жени попадат без да искат и без да подозират в чат канали
В скрити чатове като по каталог се разпространяват снимки и телефонни номера, придружени с...
13.05 | 09:45
-
„Ставам вече порно звезда”: Изнудват бивш министър с клип с нецензурно съдържание
Близките ми много се изненадаха, че толкова ми се е повишил сексуалният потенциал на тази...
13.05 | 10:30
-
Извънредно от Радев! Остро предупреждение към Северна Македония
България многократно и ясно е заявявала своята позиция, че договореностите трябва стриктно да...
13.05 | 10:45
-
Медици настояват децата без задължителни ваксини да не могат да посещават училище
Това се случва на фона на ръста на случаите на коклюш у нас
13.05 | 09:45