Отваряйте си очите на четири, ако си купувате кола втора ръка по интернет 05.11 | 13:20
Измамите при онлайн търговията се увеличават
Най-често разпространените измами при пазаруване в интернет са при покупко-продажба на коли втора употреба. Това съобщи на пресконференция директорът на Европейския потребителски център у нас Игнат Арсенов.
На сайтовете за употребявани автомобили се появява обява за несъществуваща кола, потребителят се подмамва от по-ниската цена, превежда парите и търговецът изчезва.
Други често срещани измами при он лайн пазаруването са при продажбата на стоки, най-вече парфюми и дрехи, които се рекламират като маркови, а всъщност не са. Нова схема за измама е осиновяването на животни през интернет. Този, който желае да осинови животното, превежда пари първо за самолетен билет, след това за лечение, докато се усети, че дава пари, срещу които няма да получи нищо, обясни Арсенов.
Броят на измамите в интернет се увеличава като това се дължи най-вече на развитието на онлайн търговията у нас. Възможността да си върнете парите е почти нулева, затова от ЕПЦ предприемат превантивни действия.
Арсенов посъветва потребителите да пазаруват от проверявани сайтове и да избягват малки и нововъзникнали такива, да следят дали на сайта е написан реалният адрес и телефон на търговеца, да четат условията на сайта и буквите с малък шрифт. Според Арсенов е препоръчително потребителите да пазаруват с кредитна карта, защото по този начин могат да оспорват направеното плащане.
Сред основните нарушения при търговията онлайн са непредоставяне на реалния адрес на търговеца, спестяване на информация относно стоката или услугата - характеристики и цена, както и недоставянето ѝ. Много е важно потребителят да знае, че може да се откаже от покупката до 7 дни от датата на доставяне на стоката без основание и обяснение, като заплати услугата по връщането, изтъкна Иван Бъчваров от Комисията за защита на потребителите.
35% от жалбите на потребители в ЕС са относно проблеми с доставка - стоката не пристига или идва с огромно закъснение. 30% са за дефектни или различни от поръчаните продукти. 10% се отнасят до проблеми с цената и плащането, 10% до договорните условия.
Бъчваров посъветва потребителите да търгуват от сайтове в страни-членки на ЕС или САЩ.
Водещи
-
Изненада! Ето защо кучетата край Чернобил станали сини на цвят
Причаната рзкри експерт от организация за защита на безомните животни
08.12 | 16:45
-
Четири ледени пързалки радват жителите и гостите на София
Столицата официално откри зимния сезон
08.12 | 17:00
-
Кметовете на "Люлин" и "Младост": Има опит за подмяна в случая "Барбутов"
Отворено писмо от Георги Тодоров и Ивайло Кукурин и от общинските съветници Димитър Шалъфов и...
08.12 | 16:30
Най-четени
-
Politico: ЕС иска България да поеме гаранция от 1,2 млрд. евро по заема за Украйна
Репарационният заем ще е обезпечен със замразените руски активи, а всяка държава-членка ще...
08.12 | 13:10
-
“НЕ на омразата!” - членове и активисти на ДПС, в защита на демокрацията, сигурността и стабилността на България
"Това е нашият отговор на тези, които са безотговорни към бъдещето на хората, за да осъществят...
08.12 | 10:15
-
Желязков: Оттегленият бюджет беше възможен за мнозинството, настоящият - приемлив за социалните партньори
Имаме своята вина, защото търсихме подкрепата на мнозинството, а не на синдикатите и...
08.12 | 13:20