Пандемията приземи 66% от самолетите 11.10 | 13:30
Дори в пиковия за лятото август пътниците са били със 75% по-малко спрямо предишното лято

66% по-малко полети през 2020. Това ще отчете Международната асоциация за въздушен транспорт, след като навлизайки в последното тримесечие, полетите все още са малко, а надеждите на превозвачите за по-малки загуби не се оправдаха.
"Туризъм, знаем - март, април, май - нямаше. Там говорим за спадове в полетите около 90%, което досега никога не е било. След което лятно време започнаха да се възстановяват, но реално чартърни полети - изключително ниски спадове, нискобюджетни линии - спадове, редовни авиолинии – спадове”, обясни Константин Занков от Интитута за анализи и оценки в туризма пред Нова телевизия.
Дори в най-ваканционния месец август, пътниците, ползващи въздушен транспорт са били със 75% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Огромните загуби доведоха до ръба на фалита редица авиокомпании, обясняват от Интитута за анализи и оценки в туризма, и промениха поведението на пътниците, което също създава проблем.
"Това, което виждаме последно време, са едни много засилени last minute резервации. Тоест, пътешествениците започнаха да пътуват повече, не само в собствените си страни, а и навън, но резервациите са винаги в последния момент, което е много трудно за самите предприемачи в авиоиндустрията - да могат да планират своите приходи, какви машини, как да летят и така нататък”, обясни Занков.
Някои от най-големите летища в света затвориха терминали, други останаха празни. За да оцелеят, превозвачите оптиват да се адаптират като предлагат гъвкави условия. Като анулация на полет в последния момент, възстановяване на сума, смяна на дата. Повечето от тях разчитат на финансова помощ от държавата си, други - като Сингапурския национален авиопревозвач пък, проявиха изклютичелна изобретателност и предложиха на клиентите си "полет за никъде". Трае около три часа, като самолетите излитат и кацат на същото летище. Идеята е всеки, на когато липсва пътуването със самолет, да може да му се наслади. Както и да се поддържат машините, оставени прекалено дълго време на земя.
"Хората ще пътуват по Коледа и Нова година, но в България. Не за ски ваканции, а съотвенто говорим за балнео и спа туризъм, културно-познавателен, къщи за гости, алтернативни форми на туризъм, малки семейни хотели. Говорейки си за зимния сезон, очакваме около 400 хиляди чуждестранни туристи по-малко тази година. Като цяло, предимно настаняванията, които виждаме, ще бъдат от съседни държави”, каза още Занков.
А кога самолетът отново ще се превърне в предпочитано превозно средство, все още е прогноза, която никой не се осмелява да направи.
Водещи
-
ЕС готви нови разпоредби за бракуването на коли
С тях ще се сложи край на подхода технически ефективен автомобил да бъде бракуван само поради...
25.07 | 20:46
-
Няма подкрепа от ЕС за държавите от Черноморския регион въпреки последиците от военните действия
Това се казва в Резолюция на Икономическия и социален съвет в България
25.07 | 20:30
-
Властите в Сърбия запечатаха ресторанта на Емир Кустурица
Заведението се намира в eтноселото Дървенград
25.07 | 20:15
-
Любомир Дацов с коментар: До какво би довело замразяване на цените
Единият подход е на „меки мерки”, другият – на „твърди”
25.07 | 20:00
Най-четени
-
Навършва се една година от взривовете в Елин Пелин
А година по-късно – важни въпроси все още са без отговор.
25.07 | 10:45
-
Награждават граничаря, прострелял марокански мигрант край Звездец
Граничният полицай стрелял по мароканеца, когато го доближил на ръка разстояние, уточни шефът...
25.07 | 13:30
-
Кадиров бе спасен след като започна да се дави в Егейско море
Спешна медицинска помощ на плажа
25.07 | 11:59