Парите от ЕС не стигат за всички приоритетни пътни проекти 03.05 | 19:59
Седем са приоритетните проекти по отношение на пътната инфраструктура за периода 2014-2019 година
Европейските средства не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти за развитие на пътната инфраструктура у нас. Това е заключението на експертите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), разпространено от пресцентъра на ведомството.
Според заключението на МРРБ естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.
Седемте приоритетни проекта по отношение на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2019 година са:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе-Велико Търново”;
- скоростен път "Русе-Шумен”;
- скоростен път "Видин-София”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Ограниченото европейско финансиране обаче налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на пет обекта:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново”; и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе – Шумен”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път "Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето "Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.
Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП "Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .
Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път "Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето "Видин-София”.
Водещи
-
Платете битовите си сметки сега: от 29 декември до 5 януари плащането ще е затруднено
Причината е смяната на левовете с евро
27.12 | 11:15
-
Хляб и заплати разделят Европа. Къде плащат най-много за храна 2
Заплати, данъци и потребителски навици
27.12 | 10:59
-
Пухкави солени палачинки с кашкавал и пресни подправки
Днес ви предлагаме рецепта, която е едновременно лесна, ароматна и любима на малки и големи —...
27.12 | 10:45
-
Колко крачки трябват, за да „изгорим“ празничните калории от храна и алкохол
Бирата пък е на челно място в листа на напитките, за чието изгаряне е нужно най-много време –...
27.12 | 10:30
Най-четени
-
Остават пет дни от въвеждането на еврото в България
Евромонетите имат обща страна и национална страна
27.12 | 09:45
-
Официално откриват ски сезона в Боровец
Юбилеят ще премине под мотото „130 години Боровец. Легендарно минало. Безпределно бъдеще.“
27.12 | 10:15