Парите от ЕС не стигат за всички приоритетни пътни проекти 03.05 | 19:59
Седем са приоритетните проекти по отношение на пътната инфраструктура за периода 2014-2019 година

Европейските средства не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти за развитие на пътната инфраструктура у нас. Това е заключението на експертите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), разпространено от пресцентъра на ведомството.
Според заключението на МРРБ естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.
Седемте приоритетни проекта по отношение на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2019 година са:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе-Велико Търново”;
- скоростен път "Русе-Шумен”;
- скоростен път "Видин-София”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Ограниченото европейско финансиране обаче налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на пет обекта:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново”; и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе – Шумен”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път "Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето "Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.
Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП "Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .
Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път "Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето "Видин-София”.
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59