Парите от ЕС не стигат за всички приоритетни пътни проекти 03.05 | 19:59
Седем са приоритетните проекти по отношение на пътната инфраструктура за периода 2014-2019 година

Европейските средства не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти за развитие на пътната инфраструктура у нас. Това е заключението на експертите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), разпространено от пресцентъра на ведомството.
Според заключението на МРРБ естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.
Седемте приоритетни проекта по отношение на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2019 година са:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе-Велико Търново”;
- скоростен път "Русе-Шумен”;
- скоростен път "Видин-София”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Ограниченото европейско финансиране обаче налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на пет обекта:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново”; и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе – Шумен”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път "Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето "Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.
Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП "Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .
Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път "Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето "Видин-София”.
Водещи
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Кристалина Георгиева: Световната икономика е изправена пред сериозно изпитание 3
Според директора на МВФ, това поставя държавите в изключително трудна ситуация и прави спешно...
25.04 | 16:45
-
Във вторник е първото заседание по делото срещу съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков
Петков е с повдигнато обвинение от 10 януари
25.04 | 16:30
-
Манол Генов издаде заповеди за обявяване на две нови защитени територии
С променените режими се забранява провеждане на сечи, с изключение на отгледни, санитарни,...
25.04 | 16:15
Най-четени
-
Доверието в кабинета пада?
Съдбата на този кабинет ще бъде решена от потенциални противоречия вътре в управляващата...
25.04 | 10:59
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Радев: Няма 100 дни кабинет „Желязков”, а ново начало на модела „Борисов”
Според него има министри, които искат да работят, но нямат и няма да имат свободата да го...
25.04 | 12:34