Парите от ЕС не стигат за всички приоритетни пътни проекти 03.05 | 19:59
Седем са приоритетните проекти по отношение на пътната инфраструктура за периода 2014-2019 година

Европейските средства не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти за развитие на пътната инфраструктура у нас. Това е заключението на експертите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), разпространено от пресцентъра на ведомството.
Според заключението на МРРБ естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.
Седемте приоритетни проекта по отношение на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2019 година са:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе-Велико Търново”;
- скоростен път "Русе-Шумен”;
- скоростен път "Видин-София”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Ограниченото европейско финансиране обаче налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на пет обекта:
- Лот 3 на Автомагистрала "Струма”;
- Автомагистрала "Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък "Ябланица-Велико Търново”; и участък 2 – скоростен път "Велико Търново-Шумен”);
- тунел под връх Шипка;
- скоростен път "Русе – Шумен”;
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.
В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път "Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето "Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.
Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП "Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .
Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път "Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето "Видин-София”.
Водещи
-
Пореден горещ августовски ден
Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°, за София - около 30°
16.08 | 09:01
-
Няма споразумение за Украйна от срещата Тръмп - Путин (ОБЗОР)
Разговорът във формат „трима на трима“ продължи под три часа
16.08 | 08:51
-
Прокуратурата повдигна обвинение на 18-годишния младеж, блъснал петима в Слънчев бряг
Инцидентът се случи на 14 август около 14:00 часа на алея между хотелите "Олимп" и "Мелия" в...
15.08 | 18:00
-
През нощта облачността ще намалява и над по-голямата част от страната ще е предимно ясно
Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°, за София - около 30°.
15.08 | 17:40
Най-четени
-
Няма споразумение за Украйна от срещата Тръмп - Путин (ОБЗОР)
Разговорът във формат „трима на трима“ продължи под три часа
16.08 | 08:51
-
Пореден горещ августовски ден
Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°, за София - около 30°
16.08 | 09:01
-
Средната месечна заплата в България продължава да расте
Къде са най-високите и най-ниските възнаграждения
15.08 | 10:45
-
Кой е шофьорът, влетял с кола в автобус
Загиналият е бил единственият пътник в автобуса - сирийски гражданин
15.08 | 11:30