По-голямата част от родния бизнес е срещу зелените сертификати 06.11 | 13:39
Това показват данни от проучване на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/
По-голямата част от българския бизнес е срещу въвеждането на зеления сертификат. Това показват данни от проучване на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/. Експресното анкетно проучване сред членове на палатата е било направено от 25 до 31 октомври сред близо 200 ръководители на предприятия и представители на браншови организации.
49 на сто от участниците в анкетата отбелязват, че е по-добре да работят, отколкото да бъдат затворени.
24 на сто намират за позитивно въвеждането на "зелен сертификат", защото и служителите, и потребителите на услуги се чувстват по-защитени.
В същото време една трета от респондентите определят наложената мярка като форма на ограничаване на човешките права на гражданите.
За над една пета от фирмите това е спънка в работния процес, а над една четвърт от мениджърите намират "зеления сертификат" за прекален.
Наблюдава се подобрение във вижданията на работодателите по отношение на ваксинирането, но все още сме далеч от желаните нива, посочват от палатата.
55 на сто от респондентите са посочили, че са въвели строг контрол за спазване на всички разпоредени противоепидемични мерки.
Близо 50 на сто от мениджърите на предприятия са препоръчали на служителите да се ваксинират при възможност, но посочват, че това е личен избор на всеки служител.
Над една трета от предприятията са въвели дистанционна работа, а при една десета се извършва редовно скрининг на служителите - чрез тестване за COVID-19. Мениджърите са предприели и различни методи за ограничаване на разпространението на COVID-19 в своите компании, като водеща според тях остава личната превенция на всеки един служител.
Налице са различни примери, при които фирмите въвеждат собствени подходи като допълнителни средства (бонуси) за ваксинация, недопускане на външни за компанията лица, тестване след отпуск, а продължават да действат установените мерки за дезинфекция и носене на маски.
Преобладаваща част от предприемачите не се чувстват третирани по различен начин спрямо сходни до техния бизнес, но има и такива - при продажбата на храни и напитки (магазини със зони за хранене), при центровете за грижа за деца, в туризма и други. В отговорите често се изразява и мнението, че не само за всички бизнеси трябва да се прилагат еднакви мерки, а и за администрациите.
Водещи
-
Интензивен е трафикът в цялата страна днес, а започва и влошаване на времето
Полицията извади допълнителни екипи на терен
24.12 | 17:59
-
Над 2,4 милиарда деца в 195 държави: Дядо Коледа скоро ще донесе първите подаръци
Според NORAD Дядо Коледа официално е започнал своето пътешествие около света. Първата му...
24.12 | 17:40
-
Зимни условия и празничен трафик: АПИ с важни указания към шофьорите
Ограничението не се отнася за превозните средства, извършващи обществен превоз на пътници.
24.12 | 17:20
-
Изграждат станции за зареждане на електромобили по „Тракия“
Срокът за завършване на проектите е между 12 и 30 месеца
24.12 | 17:00
Най-четени
-
Най-вкусните джинджифилови сладки
А за да останат меки, има един таен трик - резенче ябълка в кутията, в която ще ги съхранявате
24.12 | 11:59
-
Какво да присъства на трапезата на Бъдни вечер
Насладете се на коледната магия като разгледате тези чудни ястия:
24.12 | 10:16
-
Мъж внесе спестяванията си в банка в Горна Оряховица и предизвика пожар: По банкнотите имало нафталин
При пожар в банков клон в Горна Оряховица са изгорели 30 000 лева
24.12 | 13:00
-
"Спиритис България": Поколението Gen Z почти не консумира спиртни напитки
За младите хора алкохолът не е част от социалния ритуал, както при по-възрастните
24.12 | 12:45