Потребителското доверие в България се повишава 05.02 | 18:17

Наблюдава се понижение на песимизма в оценките на потребителите

От Елица Елефтерова

През януари 2014 г. общият показател на доверие на потребителите* се повишава с 5,9 пункта спрямо равнището си от октомври 2013 г. При населението в градовете увеличението е с 6,2 пункта, а сред населението в селата - 5 пункта, показват бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).

В сравнение с октомври 2013 г. се наблюдава и понижение на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени въвфинансовото състояние на техните домакинства през последната година и в очакванията им за следващите дванадесет месеца, съобщава Econ.bg.

През януари по-голямата част от потребителите продължават да ценяватикономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване. Техният относителен дял обаче намалява в сравнение с три месеца по-рано.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.

Има леко подобрение и в общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.

*Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата. 

Водещи

Най-четени