Потребителското доверие в България се повишава 05.02 | 18:17
Наблюдава се понижение на песимизма в оценките на потребителите

През януари 2014 г. общият показател на доверие на потребителите* се повишава с 5,9 пункта спрямо равнището си от октомври 2013 г. При населението в градовете увеличението е с 6,2 пункта, а сред населението в селата - 5 пункта, показват бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).
В сравнение с октомври 2013 г. се наблюдава и понижение на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени въвфинансовото състояние на техните домакинства през последната година и в очакванията им за следващите дванадесет месеца, съобщава Econ.bg.
През януари по-голямата част от потребителите продължават да ценяватикономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване. Техният относителен дял обаче намалява в сравнение с три месеца по-рано.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Има леко подобрение и в общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.
*Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата.
Водещи
-
Петьо Цеков: Всички се държат така, сякаш утре сме на избори
Любомир Стефанов: Стана мантра каквото и да се случва в държавата, Пеевски да управлява кораба
27.07 | 18:00
-
Мъж застреля любовника на бившата си жена и изгори кучетата й живи
Местен жител заключил децата си, заплашил да запали и тях
27.07 | 17:21
Най-четени
-
Астрофизик: 5 доказателства, че има живот след смъртта
27.07 | 12:00
-
Когато глупостта и стремежът за власт се сблъскат, произвеждат катастрофи
Това направи ПП-ДБ с КПКОНПИ, смята депутатът от ИТН Станислав Балабанов
27.07 | 12:20