Потребителското доверие в САЩ се срина 29.05 | 18:00

Спадът изненада напълно повечето икономисти, които предричаха подобрение

От Ивайло Ачев

Съвсем неочаквано потребителското доверие в САЩ отчете сериозен спад през май и достигна до най-ниското си ниво от четири месеца насам, предаде Bloomberg.

Индексът, който отразява движението на доверието, се понижи до 64,9 пункта, т.е. с 3,8 пункта по-ниско, отколкото през април. Тогава стойността му беше 68,7 пункта. Прогнозата за май на Bloomberg беше за стойност от 69,6 пункта – далеч от реалността.

Според Стивън Ууд, президент на Insight Economics, относителната неустойчивост на пазара на труда и на имотния пазар в САЩ, както и разгарящата се битка за президент на САЩ, влияят на потребителите. През последната фискална година цените на имотите в 20-те най-големи градски центрове в САЩ са се понижили с 2,6%.

При пазара на труда тревожното е, че само 15,8% от американците очакват, че през следващите шест месеца ще има повече работни места, отколкото досега. Изненадващо обаче повече граждани на САЩ очакват увеличение на доходите си.

Водещи

Най-четени