Потребителското доверие в Япония се покачва 09.06 | 09:31

Учудващо бързо се подобряват нагласите на хората в страната, че ще успеят скоро да се справят с трудностите

От Нели Минчева

Индексът на доверието на потребителите в Япония леко се е повишил през май, след като през април беше паднал до най-ниското си ниво от две години насам. Това показват правителствени данни, цитирани от АФП.

iNews припомня, че причина за предходния рязък спад на доверието в икономиката и в стабилността на личното финансово положение бяха силното земетресение от 11 март тази година и последвалите огромни и разрушителни вълни цунами.

Общият потребителски индекс за май възлиза на 34,2 пункта, което е с 1,1 пункта повече от април. През четвъртия месец на тази година индикаторът се беше смъкнал до нивото, на което беше паднал преди две години, когато в страната беше усетен пикът на световната финансова криза.

Когато стойността на индекса е под 50, това показва, че повечето граждани са настроение негативно за бъдещето, когато равнището е над 50 – обратно, преобладават оптимистите. Тоест, макар и да има ръст, все още хората не са твърде уверени, че скоро ще има подобрение на икономическата ситуация и на собственото им положение.

Основните въпроси, които са задавани на потребителите при провеждане на проучването, са свързани с общото икономическа обстановка в страната, с растежа на доходите, с пазара на труда и с намеренията за покупка на дълготрайни стоки.

Сред сферите, в които очакванията се подобряват, е пазарът на труда, където има покачване на подиндекса с 0,2 пункта, което всъщност може да се определи като впечатляващ резултат, предвид факта, че през април тук беше регистриран срив с 27,8 пункта.

Водещи

Най-четени