Превозвачи искат държавата да регулира цените на горивата 24.02 | 12:04

От Българският съюз на товарните превозвачи поискаха възстановяване на акциза на доказано работещи транспортни компании

От Деляна Петкова

Българският съюз на товарните превозвачи (БСТП) изпрати протестно писмо срещу високите цени на горивата до Министерския съвет, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), Министерството на финансите и Народното събрание.

От съюза настояват държавата да регулира доставчиците на горива, като въведе контрол и наложи рестриктивни мерки и за ценообразуването, и за качеството на петролните продукти на пазара.

Превозвачите настояват още да се въведе механизъм за възстановяване на акциза за доказано действащи транспортни компании, както това се прави в Словения, Франция и други страни.

В писмото пише, че държавата е длъжна да стимулира транспортния отрасъл, посредством икономически механизми за частично подпомагане на българския транспортен бизнес. В противен случай последният се явява неравнопоставен конкурент на европейските транспортни компании.

Транспортът, като част от националната икономическа система, заема съществено дял както при формирането на БВП, така и в осигуряване на трудовата заетост, осигурява над 70% от износа и вноса на стараната, реализира националия и външнотърговския стокообмен и пр. и следва да бъде подпомаган, заключават от браншовата организация.

Те посочват, че кризата продължава вече трета година и не бяха предприети никакви антикризисни мерки за спасяване на автомобилния транспорт, като наричат бездействието на управляващите "геноцид".

"Дистрибуторите на горива сега използват смутната ситуация, за да насочат общественото недоволство към Министерския съвет, който не иска да намали акцизната ставка. В средата на 2008 г. имаше подобно покачване на цените на горивата, достигнали 2,60 лв., тогава оправдани с повишението на цените на суровия петрол в световен мащаб" посочват от БСТП. "Може ли държавата да си позволи да поеме още 9000 безработни от транспорта? Какво ще стане ако 2500 товарни автомобила престанат да се движат?", питат браншовиците.

Исканията на организацията са подкрепени от над 350 компании, с над 2 300 автомобили и над 9 500 служители, заети в транспортния сектор, както и обикновени граждани и обществени структури и формации, допълват още от съюза на товарните превозвачи.

Водещи

Най-четени