Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна 18.03 | 17:59
Това била най-важната цел за БДЖ през тази година
При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.
"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"
"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.
По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.
Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка.
Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.
"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.
По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.
"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров.
Водещи
-
„Възраждане“ ще подпише декларацията на ПП-ДБ, ако те подкрепят референдума срещу еврото
Единият проект на решение е за провеждане на референдума за запазване на българският лев с...
04.11 | 17:59
-
България закупува още 5 нови електрически мотрисни влака от "Шкода"
Модернизация на железопътния транспорт
04.11 | 17:39
-
ПП-ДБ подкрепят искането за частично касиране на вота
За сезиране на КС са нужни подписите на 41 депутата. ПП-ДБ, ИТН и МЕЧ разполагат с общо 68...
04.11 | 17:20
-
Ключов договор за АЕЦ „Козлодуй – Нови мощности“. Какво ще се промени
В Министерския съвет АЕЦ „Козлодуй – Нови мощности“ ЕАД и консорциумът „Уестингхаус Ейч Ди и...
04.11 | 16:59
Най-четени
-
Силна магнитна буря връхлетя Земята
Това е поредното слънчево изригване, което е част от серията, която удари Земята през...
04.11 | 09:59
-
Увеличават се гласовете в подкрепа на касиране на изборите ОБЗОР
Резултатите от предсрочните парламентарни избори разгневиха политиците и част от тях поискаха...
04.11 | 15:45