Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна 18.03 | 17:59
Това била най-важната цел за БДЖ през тази година

При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.
"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"
"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.
По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.
Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка.
Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.
"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.
По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.
"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров.
Водещи
-
Бистрото езеро край Смолян е пресъхнало след необичайно дългите периоди без дъждове това лято
Туристите, разхождащи се до Смолянските езера, виждат само дъното на Бистрото езеро, а в...
01.10 | 17:59
-
МОН задейства мерки за привличане към професии с недостиг на специалисти
Той отбеляза, че през последните години са направени значителни крачки по отношение на...
01.10 | 17:40
-
Погребаха д-р Иса Али 45 дни след смъртта му
Това съобщиха от Районното мюфтийство - София.
01.10 | 17:20
-
Безплатна подмяна на отоплителни уреди — ето как
В рамките на проекта трябва да се подменят отоплителните устройства на твърдо гориво в 10 815...
01.10 | 16:59
Най-четени
-
Борисов: Има две теми с които правителството трябва да се справи - цените и водите
Попитан дали познава Таки, Борисов заяви, че никога не го е виждал
01.10 | 11:30
-
Пеевски: С Борисов обсъдихме закриването на ДАИ
Той коментира и опасенията на опозицията за дупка в бюджета
01.10 | 11:15
-
Желязков: Работим за увеличаване на добавката към пенсията на починал съпруг
Премиерът добавя, че днес отдаваме почит на хората, които със своя труд и мъдрост градиха...
01.10 | 10:45
-
Изнасят чували с тела в хаоса на Филипините
Болниците са препълнени, а спасителите работят без почивка
01.10 | 13:00