Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна 18.03 | 17:59
Това била най-важната цел за БДЖ през тази година
![Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна](http://inews.bg/pictures/424985_1004.jpg)
При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.
"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"
"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.
По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.
Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка.
Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.
"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.
По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.
"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59