Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна 18.03 | 17:59
Това била най-важната цел за БДЖ през тази година
При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.
"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"
"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.
По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.
Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка.
Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.
"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.
По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.
"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров.
Водещи
-
Обратен завой за бюджета и призиви за оставка (ОБЗОР)
„Отчитаме грешката и затова го изтегляме“, каза премиерът
02.12 | 21:00
-
Икономист: Няма проблем България да влезе в еврозоната без приет бюджет
Хубаво е до края на януари да имаме приет такъв, защото и предходният не ограничава...
02.12 | 20:45
-
Теменужка Петкова: Нашият диалог с бизнеса и синдикатите продължава
Ето какви промени искат работодателите в проектобюджета
02.12 | 20:30
-
Иван Демерджиев: Напрежението не е стигнало пика си
Хората на площадите заявиха, че не искат Борисов и Пеевски повече да управляват България,...
02.12 | 20:15
Най-четени
-
Спират тировете по автомагистралите през прзничините дни по Коледа и Нова година
Целта е да се улесни пътуването на леките автомобили, да се увеличи пропускателната способност...
02.12 | 14:45
-
Властта и синдикатите прекрояват Бюджет 2026 след масовите протести
Бизнесът срещу данъците
02.12 | 10:30
-
Експерт: Дръжте в кеш по 100 евро на член от семейството
Наличните пари имат важно значение, особено при извънредни ситуации като прекъсване на...
02.12 | 13:20
-
Мария Бакалова се върна в България, за да участва в протеста (СНИМКИ)
Холивудската актриса призова за участие в протестите рано през деня, а по-късно пусна и...
02.12 | 15:10