Проблемът на БДЖ са ... влаковете! Старите не стават за нищо, новите нямат поддръжка 04.08 | 14:49
Реалистичното решение са приходите от обявената концесия за летище София, с които да се погасят дълговете на държавните железници

Най-големият проблем на БДЖ освен огромните дългове се оказаха и .... самите влакове. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на държавните железници Владимир Владимиров, който коментира състоянието на холдинга в сутрешния блок на БНТ.
"Старите влакове и да се ремонтират, те са на 40-50 години, те веднага дават дефект след ремонт.", заяви Владимиров. Купените при правителството "Сакскобургготски" дизелови и електрически мотриси, които на практика са най-новите влакове на холдинга, пък от 2008 г. нямат договор за поддръжка. Тогава е било преценено, че държавната железница сама може да се справя с нея и с текущите ремонти. Това обаче се оказало невъзможно.
В резултат от 25-те дизелови мотриси "Дезиро" 3 са извън строя след инциденти, 5 са спрени, защото имат нужда от основен ремонт, тоест в движение са само 17, неясно докога. Подобна е ситуацията и с електрическите мотриси, от които 2 са извън строя след катастрофи.
Уреждането на въпроса с поддръжката на тези влакове е предстои. Това обаче няма да е толкова скоро, тъй като обявявяването на процедурата за сключването на договор с фирма изпълнител тепърва предстои.
Липсата на локомотиви остава един от най-трудно разрешимите проблеми за дружеството.
Трябват ни нови влакове, има спешна нужда от покупката на нови локомотиви за по-старите влакове, обобщи ситуацията Владимиров. "Необходима ни е инвестиция, ако искаме да имаме модерна железница", допълни той.
В този смисъл последните шест месеца са обнадеждаващи - БДЖ приключва полугодието с печалба от. 1.3 млн. лева, което се случва за първи път, каза още изпълнителният директор. Положителан е тенденцията и по отношение на задълженията. Общите дългове на холдинга към момента са едва 455 милиона, като през 2009 г. са били над 800 милиона лева. Владимиров обясни, че с банките проблемът не е толкова голям, колкото с облигационерите.
"Погасили сме над 400 милиона лева, а и сме се разбрали с банките. Облигационерите са проблем, там имаме заеми, нямаме правен механизъм да взимаме от дружествата пари, за да погасим, трябва ни разрешение от ЕК за държавна помощ", обясни Владимиров. Той подчерта, че ако е нямало такава голяма задлъжнялост, БДЖ е можело да се модернизира отдавна, като се купят нови влакове.
Реалистичното решение са приходите от обявената концесия за летище София, с които да се погасят дълговете на БДЖ. Така холдингът вече ще може да стабилизира финансите си и, при добро управление на паричните потоци, дори да инвестира в развитието на подвижния състав. Министерският съвет взе решение през май като водещо условие към кандидатите е да платят по-голямата част от концесионното възнаграждение за бъдещи периоди накуп тъкмо за да се покрият загубите на БДЖ.
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59