Проблемът на БДЖ са ... влаковете! Старите не стават за нищо, новите нямат поддръжка 04.08 | 14:49
Реалистичното решение са приходите от обявената концесия за летище София, с които да се погасят дълговете на държавните железници

Най-големият проблем на БДЖ освен огромните дългове се оказаха и .... самите влакове. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на държавните железници Владимир Владимиров, който коментира състоянието на холдинга в сутрешния блок на БНТ.
"Старите влакове и да се ремонтират, те са на 40-50 години, те веднага дават дефект след ремонт.", заяви Владимиров. Купените при правителството "Сакскобургготски" дизелови и електрически мотриси, които на практика са най-новите влакове на холдинга, пък от 2008 г. нямат договор за поддръжка. Тогава е било преценено, че държавната железница сама може да се справя с нея и с текущите ремонти. Това обаче се оказало невъзможно.
В резултат от 25-те дизелови мотриси "Дезиро" 3 са извън строя след инциденти, 5 са спрени, защото имат нужда от основен ремонт, тоест в движение са само 17, неясно докога. Подобна е ситуацията и с електрическите мотриси, от които 2 са извън строя след катастрофи.
Уреждането на въпроса с поддръжката на тези влакове е предстои. Това обаче няма да е толкова скоро, тъй като обявявяването на процедурата за сключването на договор с фирма изпълнител тепърва предстои.
Липсата на локомотиви остава един от най-трудно разрешимите проблеми за дружеството.
Трябват ни нови влакове, има спешна нужда от покупката на нови локомотиви за по-старите влакове, обобщи ситуацията Владимиров. "Необходима ни е инвестиция, ако искаме да имаме модерна железница", допълни той.
В този смисъл последните шест месеца са обнадеждаващи - БДЖ приключва полугодието с печалба от. 1.3 млн. лева, което се случва за първи път, каза още изпълнителният директор. Положителан е тенденцията и по отношение на задълженията. Общите дългове на холдинга към момента са едва 455 милиона, като през 2009 г. са били над 800 милиона лева. Владимиров обясни, че с банките проблемът не е толкова голям, колкото с облигационерите.
"Погасили сме над 400 милиона лева, а и сме се разбрали с банките. Облигационерите са проблем, там имаме заеми, нямаме правен механизъм да взимаме от дружествата пари, за да погасим, трябва ни разрешение от ЕК за държавна помощ", обясни Владимиров. Той подчерта, че ако е нямало такава голяма задлъжнялост, БДЖ е можело да се модернизира отдавна, като се купят нови влакове.
Реалистичното решение са приходите от обявената концесия за летище София, с които да се погасят дълговете на БДЖ. Така холдингът вече ще може да стабилизира финансите си и, при добро управление на паричните потоци, дори да инвестира в развитието на подвижния състав. Министерският съвет взе решение през май като водещо условие към кандидатите е да платят по-голямата част от концесионното възнаграждение за бъдещи периоди накуп тъкмо за да се покрият загубите на БДЖ.
Водещи
-
Митов:За мен това е чиста проба саботаж на въвеждането на еврото в България.
Министърът посочи, че до преди два часа искането на президента не е било внесено в парламента,...
12.05 | 17:59
-
Стотици кулинарни майстори ще участват във Фестивал на баницата във Врачанско
По традиция кулинарните шедьоври ще бъдат разделени в три категории - солена, сладка и...
12.05 | 17:40
-
Хотелиери и ресторантьори недоволни от ремонтите по пътя към морето
По този начин според организацията държавата работи за конкурентните ни съседни дестинации...
12.05 | 17:20
-
Прокуратурата разследва Конституционния съд за касирането на изборите
Наблюдаващият прокурор Виолета Марчева от отдел "Специализиран" на СГП е преценила, че има...
12.05 | 16:59
Най-четени
-
Алгафари за референдума: Баба Пена и бай Хасан не трябва да бъдат питани за еврозоната
Това заяви пиар експертът Нидал Алгафари по темата с референдума за еврозоната, иницииран от...
12.05 | 13:30
-
Няма българска череша и няма да има тази година, категоричен е доцент Димитър Сотиров
Овощар: Ако клиентите не купуват череши, търговците ще свалят цената
12.05 | 10:15
-
Зафиров: Референдумът за еврото въобще не трябва да влиза в Народното събрание
„Ние сме за всенародни допитвания, но те трябва да отговарят на правовия ред, законността и...
12.05 | 12:57
-
Румен Радев внася в НС предложението си за референдум за еврото
Партиите в парламента са на различни позиции
12.05 | 09:15