Разширяват индустриалната зона в Пловдив 02.05 | 14:29
Инвеститори в „Божурище“ разширяват дейността си
Имот в Пловдив ще бъде апортиран в капитала на "Национална компания индустриални зони". Правителството даде съгласието си незастроен терен от 28,8 дка на бул. "Пещерско шосе" №66 в Пловдив да бъде внесен като непарична вноска в капитала на НКИЗ. Целта е на
мястото да бъде изградена индустриална зона. Имотът е перспективен за привличане на нови инвестиции предвид добре развитата транспортна инфраструктура, осигуряваща бърз и лесен достъп до основните транспортни коридори.
Паралелно с това стана ясно че в индустриалната зона в Божурище има компании, които вече разширяват производствените си бази. Това съобщи изпълнителният директор на НКИЗ Антоанета Барес. Важно е не само да привлечем една инвестиция, но и да я задържим. Това показва, че компанията-инвеститор се чувства добре в нашите индустриални зони и така привлича следващи инвеститори. Това коментира за бъдещето на индустриалните паркове изпълнителният директор на "Национална компания индустриални зони" /НКИЗ/ ЕАД Антоанета Барес в интервю по ТВ Европа.
Тя даде пример с първата компания, реализирала инвестиционен проект на територията на Икономическа зона София-Божурище - германската "Бер-Хела термоконтрол", производител на елементи за климатици на автомобили. В момента фирмата планира разширение на производствената си база. Проектът на стойност около 50 млн. евро ще се реализира отново на терен в индустриалната зона на НКИЗ в Божурище.
"Интерес към инвестиции в Божурище има не само от чужди компании, но и от малки и средни български фирми. Създават се изключително добри иновативни предприятия. Освен това в индустриалните зони бизнесът се клъстеризира – идва една компания и с нея друга, с която работят заедно, намира мястото си в близост- псле идва трета и така бизнесът започва да се съсредоточава на едно място", обясни изпълнителният директор на НКИЗ.
За Икономическа зона София – Божурище, която се развива най-бързо от всички индустриални паркове в портфолиото на НКИЗ, Антоанета Барес обясни, че най-важното е изграждането на инфраструктура на добро ниво. "Няколко насоки са важни за последващото развитие на зоната в Божурище – осигуряване на допълнителни входове и изходи, т.е. допълнителна транспортна свързаност, а защо не и метрото да стигне дотам, както и изграждане на интермодален терминал, защото европейската политика в областта на жп транспорта предполага той да бъде най-евтиният транспорт за дълги разстояния и естествен избор за логистика на стоки и суровини", каза изпълнителният директор на НКИЗ.
Тя припомни, че най-големият проект в индустриалния парк в Божурище е на датската компания Юск. Само на първия етап от инвестицията тя пое ангажимент пред българското правителство да вложи 100 млн. евро. "Логистичната база на Юск ще е готова до края на годината. Освен това през юни се открива и предприятието на немската компания Мултивак в близката до София зона", уточни Барес.
На въпроса какви са предимствата на държавните индустриални терени, изпълнителният директор на НКИЗ отговори, че най-същественото предимство на зоните на НКИЗ е, че инвеститорът идва на място с изградена инфраструктура – път, ток, вода, газ, оптична свързаност, с добра локация.
Водещи
-
Реформата в ТЕЛК: Защо хора с увреждания обжалват решенията пред НЕЛК
Продължават сериозните забавяния или получаването на значително намалени проценти инвалидност
07.11 | 21:00
-
Европа навлиза в нов етап на своето развитие, заяви Радев в Будапеща
Президентът участва в срещата на върха на Европейската политическа общност, чийто домакин е...
07.11 | 20:45
-
Какво ще се случи с човешкото тяло, ако живеем на Марс?
07.11 | 20:30
-
Пеевски вдига протест в първия работен ден на НС?
Той ще е под надслов "Ние не сме фантоми! Ние сме истински!"
07.11 | 20:15
Най-четени
-
Рязко захлаждане през уикенда, студ обхваща страната
За това предупреди синоптикът Петър Янков
07.11 | 15:10
-
Най-големият завод за производство на хартия у нас, този в Стамболийски, приключва дейност
От Нова година обаче заводът ще затвори. Заради обезщетенията, които вече се договарят,...
07.11 | 08:56
-
302 192 935 лв. или 6% повече от бюджета на Столична община за 2024 г. се предвиждат за почистване на София
Предвижда се 8 пъти годишно миене на улиците.
07.11 | 10:30
-
Средната годишна заплата в България остана най-ниската в ЕС през 2023 г.
Това показват данните на официалната европейска статистика Евростат
07.11 | 14:00