Рекламираните като български стоки масово не са 15.11 | 10:05

Храните са поскъпнали до 15% за последните три месеца

От Ралица Стоянова

Над 80% от рекламираните като български продукти в действителност не са родно производство. Това заяви председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Едуард Стойчев, цитиран от агенция "Фокус".

Основни хранителни стоки като олио, свинско месо и брашно са поскъпнали с от 5 до 15% за последните три месеца. За този период обаче не са поскъпнали яйцата, допълни Стойчев и поясни, че очаква връщане на цените на месото, тъй като това е тенденция в световен мащаб.

”По време на празниците би трябвало потреблението да се повиши, това е нормално – всяка година е така. Разсъждавайки на пазарен принцип, не бих очаквал да има повишение на стоките", каза председателят на ДКЕВР. Той каза, че всяка година има изненадващо повишение в цената на някоя основна стока, но след като свърши истерията по празничното пазаруване, тя отново се връща на старата си цена. "Това абсолютно не е пазарна икономика, но да я наречем българска”, каза Стойчев.

Цените на плодовете и зеленчуците бележат ръст в момента, но това е нормално за сезона тъй като те вече са вносни.

Последният анализ на МЗХ отчита леко увеличение в цената на захарта. Без промяна остават стойностите на олиото, на брашното и на двата вида яйца (M и L). Агнешкият бут и замразеното пиле са поскъпнали малко.

Водещи

Най-четени