Рекламите ни лъжат, но това ни харесва 26.04 | 20:45

45% от българите смятат, че не може да се вярва на рекламата

От Ралица Стоянова

45% от българите смятат, че не може да се вярва на рекламата. Потребителите виждат в нея поредния начин да бъдат измамени. Това сочи изследване на ценностите и възприятията на рекламата в българското общество, направено през декември миналата година.

То беше представено от медийния експерт Орлин Спасов, предаде БТА. Само една трета от хората имат безрезервно доверие в рекламите. Близо 70% от анкетираните заявяват, че мнението на техните познати за даден продукт е по-голям авторитет от рекламата. Едва 13,6 на сто смятат обратното.

Данните от проучването показват още, че всеки втори българин смята, че рекламите ни карат да купуваме неща, от които нямаме нужда. Едновременно с това 38% от анкетираните смятат, че рекламите подценяват тяхната интелигентност.

Същевременно обаче една голяма част - 60%, заявяват категорично, че не са съгласни рекламите да се забранят. Само 16% се обявяват за тотална забрана.

На въпроса дали биха платили, за да няма реклами по радиото и телевизията - 57,5% посочват, че не биха го направили и само 19,6% са готови да заплатят конкретна сума.

"Хората съзнават, че рекламите ги лъжат, но това им харесва", коментира изводите от проучването медийният експерт Георги Лозанов. Той обясни това противоречие с нуждата на хората да допълват ежедневието си с недействителни преживявания.

"Животът сам по себе си е драматично събитие и ако го гледаме през реалната му перспектива, е почти непоносим", отбеляза Лозанов.

Най-четени