Рекордни печалби за самолетния транспорт през 2010 година 14.12 | 17:53
Според IATA авиокомпаниите ще завършат годината с 15 милиарда долара печалба

Международната асоциация по въздушен транспорт IATA повиши прогнозите си за печалбите на самолетните компании през 2010 година до рекордните 15.1 милиарда долара, впечатляващ скок в сравнение с последно предвидените за същия период 8.9 милиарда долара.
Въпреки неочаквано добрите резултати за тази година Международната асоциация по въздушен транспорт обяви, че през 2011 година печалбите в индустрията ще паднат отново до 9.1 милиарда долара. Това, между впрочем, отново е нова, завишена прогноза.
Една от причините е цената на горивата. Барел петрол ще струва средно 84 долара през 2011 година, като през 2010 година цената му е била 79 долара. Освен това задълбочената криза с дълговете в Европа и очакваните допълнителните бюджетни съкращения ще спънат ръста на индустриализираните пазари.
Печалбата на въздушните превозвачи от този регион е изчислена на едва 100 милиона долара през 2011 година. Ръстът ще дойде основно от бързо растящият азиатски пазар, който донесе и повече от половината печалба или 7.7 милиарда долара на авиационните компании през 2010 година.
От Азия самолетните превозвачи очакват и половината си печалба за 2011 година или 4.6 милиарда долара.
Икономическата криза катализира изместването на центъра на центъра на въздушно-транспортния сектор на изток, коментират от IATA. Според информация на Асоциацията в момента най-голямата авиокомпания по пазарна капитализация е Air China с 20 милиарда долара. Следва я Singapore Airlines с 14 милиарда долара и хонконгската Cathay Pacific с 12 милиарда долара.
Все още първенството за най-големият трафик държи Северна Америка с вътрешните си полети. Но до 2014 година, IATA предвижда, че още 800 милиона души ще се включат в редиците на пътниците на въздушния транспорт, като 360 милиона от тях ще летят в азиатско-тихоокеанския регион.
Въпреки рекордните печалби от асоциацията на въздушните превозвачи са скептични: "Ако авиокомпаниите бяха благотворителни организации този резултат би бил чудесен. Но за бизнеса той показва, че ние оставаме една болна индустрия. Не възстановяване дори и половината от вложения капитал".
IATA представлява 230 авиокомпании или 90% от целия глобален въздушен трафик.
Водещи
-
След задържането на Благомир Коцев: Нови спорове в парламента (ОБЗОР)
Приеха промените в Закона за противодействие на корупцията, дебатът също предизвика остри...
10.07 | 21:00
-
Панчугов: Кабинетът "Желязков" може да издържи далеч по-дълго от очакваното
Единственото, което може да разклати властта, е да има социално напрежение, каквато заявка...
10.07 | 20:45
-
3472 е броят на проектите на общините по инвестиционната програма в Бюджет 2025
Заместник-министърът на финансите Кирил Ананиев обясни каква е поредността на плащанията
10.07 | 20:30
-
От 14 юли в София тръгва нощният автобус до летище "Васил Левски"
Ето по какъв маршрут ще се движи
10.07 | 20:15
Най-четени
-
Пияната Дебора возила 6-годишния си син
Фолкпевицата Дебора беше задържана с 3.14 промила алкохол, след като предизвика катастрофа в...
10.07 | 09:59
-
Нефролог обяснява как излишните килограми водят до хронично бъбречно заболяване
Излишните килограми представляват сериозна заплаха не само за сърцето и ставите, но и за...
10.07 | 12:30
-
ЕП отхвърли вота на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Той не получи подкрепата на две трети от евродепутатите
10.07 | 13:30