Ремонтират Централна гара София* 30.08 | 10:46
Ремонтът ще продължи 26 месеца
Стартира процедура за възлагане на обществена поръчка за ремонта на Централна гара София.
Тръжната документация може да бъде закупена в сградата на "Национална компания "Железопътна инфраструктура" ( НКЖИ) всеки работен ден до 17 септември 2012 г. включително. Срокът за подаване на оферти е до 12 октомври 2012 г.
Ремонтът на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране по Оперативна програма "Транспорт” 2007-2013. Индикативната стойност на проекта ще стане ясна след отварянето на ценовите оферти, обясниха от НКЖИ пред Econ.bg. Срокът на изпълнение на ремонтните дейности ще бъде 26 месеца. Той ще започне да тече след отварянето на офертите и обявяването на победител в процедурата.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите ѝ терени.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, в това число подмяна на дограмата – прозорци и врати, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с по-добри комуникационни връзки, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както и такива за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност, информират от НКЖИ.
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.
* Информацията е допълнена в 11,50 часа.
Водещи
-
Тръмп ще проведе среща с емира и с премиера на Катар на борда на Air Force 1
Държавният секретар на САЩ Марко Рубио ще се присъедини към него
25.10 | 17:19
-
Евтаназираха 194 животни в стопанството на Рилския манастир
В животновъдния обект на светата обител беше констатиран случай на шарка по дребните преживни...
25.10 | 17:00
-
Радостин Василев: Бюджетът ще дублира дефицита на 6-7 % и ще рефинансира с още 20 млрд. дълга
От МЕЧ се готвят за извънредни парламентарни избори, коментира той на среща с партийния актив...
25.10 | 17:40
-
Слави се вози в брониран мерцедес за 1 млн. евро
Возилото се прави единствено по поръчка и се изпълнява в централния завод в Германия
25.10 | 16:40
Най-четени
-
Нови пожарни автомобили се очакват следващата година
Те ще бъдат изцяло колесни, верижни не са предвидени
25.10 | 10:40
-
Григор Димитров се връща на корта
Гришо ще играе срещу французина Джовани Мпечи Перикар първия кръг на турнира по тенис на...
25.10 | 11:40
-
Румяна Коларова: В България няма криза, а политическа драма
Драмата на Борисов е, че ще бъде приет бюджет, който няма да се хареса на коалиционните...
25.10 | 12:00