Ремонтират Централна гара София* 30.08 | 10:46
Ремонтът ще продължи 26 месеца
![Ремонтират Централна гара София*](http://inews.bg/pictures/616196_1004.jpg)
Стартира процедура за възлагане на обществена поръчка за ремонта на Централна гара София.
Тръжната документация може да бъде закупена в сградата на "Национална компания "Железопътна инфраструктура" ( НКЖИ) всеки работен ден до 17 септември 2012 г. включително. Срокът за подаване на оферти е до 12 октомври 2012 г.
Ремонтът на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране по Оперативна програма "Транспорт” 2007-2013. Индикативната стойност на проекта ще стане ясна след отварянето на ценовите оферти, обясниха от НКЖИ пред Econ.bg. Срокът на изпълнение на ремонтните дейности ще бъде 26 месеца. Той ще започне да тече след отварянето на офертите и обявяването на победител в процедурата.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите ѝ терени.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, в това число подмяна на дограмата – прозорци и врати, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с по-добри комуникационни връзки, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както и такива за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност, информират от НКЖИ.
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.
* Информацията е допълнена в 11,50 часа.
Водещи
-
Атанас Зафиров е новият председател на Националния съвет на БСП
Той се яви на балотаж с Борислав Гуцанов
16.02 | 18:44
-
ДСБ започва подготовка за президентските избори догодина
16.02 | 18:00
-
Австрия: Атентатът във Филах е ислямистка атака, свързана с ИДИЛ
Австрийският вътрешен министър благодари на шофьор от фирма за доставки на храна, който спрял...
16.02 | 17:40
-
Застудява още, жълт код за валежи в 13 области
Ще се образува и ще се задържи снежна покривка
16.02 | 17:20
Най-четени
-
Борис Бонев: Часовникът на Апокалипсиса на София е на 12 без 5
Нужни са смели управленски мерки веднага, смяга той
16.02 | 13:20
-
БСП избира тайно председател на партията между седем кандидати
Това са Атанас Зафиров, Борислав Гуцанов, Кристиан Вигенин, Калоян Паргов, Боян Балев, Борис...
16.02 | 10:40
-
Бойко Ноев: Трябва да сме в първите редици на подкрепящите Украйна
Давам на Тръмп още две години слава, каза дипломатът
16.02 | 14:00