Розовото масло може да бъде включено в европейската промоционална политика 13.09 | 15:14

Това предложение изказа министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов

От Ивайло Ачев

Българското розово масло е типичен пример за възможността да се актуализира обхвата на земеделските продукти на дадена страна-членка съгласно Общата селскостопанска политика на ЕС. Това заяви българският министър на земеделието и храните Мирослав Найденов по време на неформално заседание на Съвета на Европейския съюз по земеделие, което се провежда от 11 до 13 септември във Вроцлав, Полша, съобщават от Министерството на земеделието и храните (МЗХ).

По отношение на финансирането на промоционалните програми позицията на България е, че нивата на съфинансиране е удачно да се запазят. Това съотношение към момента дава своите добри резултати, още повече, че по този начин се повишава заинтересоваността на съответните организации за доброто изпълнение на програмите.

България подкрепя увеличаване на съфинансирането от ЕС на 60%, в случай на промоция на продукти с голяма обществена значимост (както например такава възможност в момента е предвидена при промоцията на пресни плодове и зеленчуци в училищата).

Според Найденов трябва да се работи в посока оптимизиране на сроковете на промоционалните програми на национално ниво и да се отчитат приоритетите за развитие на съответната държава-членка. Изборът и одобрението на програмите на европейско ниво не би трябвало да отпаднат, тъй като ще се отслаби измерението на заложените мерки в програмите.

Водещи

Най-четени