Само 3% от стоките у нас се продават чрез франчайзинг 27.06 | 16:48

92 са компаниите у нас, които имат поне един франчайзополучател

От Ралица Стоянова

3% от стоките у нас се продават чрез франчайзинг. У нас бизнесът чрез франчайзинг е все още в зародиш. Това заяви собственикът на консултанската компания franchising.bg Светослав Билярски пред "България он еър”.

92 са компаниите у нас, които имат поне един франчайзополучател, сочи проучване на консултантската компания, проведено между февруари и май 2012 г. Обектите във франчайз веригите в България са 3368, което представлява 16% ръст спрямо последните данни на консултантите.

Българските франчайзодатели започват да предлагат франчайз средно след 5,73 години от основаването си. Единици са компаниите развили франчайз бизнес система след 10-тата година.

Периодът за възвръщане на направената инвестиция варира от 2 месеца до 5 години. 48% от франчайзополучателите възвръщат инвестицията за една година, 31% за две година, 21% за три или повече години.

Франчайз таксите обикновено се изплащат месечно и варират от 4 до 8% от оборота в зависимост от бизнеса. Има вариант и за плащане на твърда месечна такса.

 В момента заради кризата, се търсят франчайзи, които изискват малка инвестиция - до 15 хил. евро. Това са най-вече бизнеси в сферата на услугите.

Водещи

Най-четени