Само за седмица: Цените на традиционните стоки за Великден скочиха с 8% 13.04 | 13:40

У нас стартира инициативата "Великденска кошница"

От iNews

Само за седмица традиционните продукти за Великден са поскъпнали с близо 8%, съобщават от Министерство на земеделието и храните. Това е и една от причините за първа година у нас да стартира инициативата "Великденска кошница". Идеята е за празничната трапеза да се осигурят агнешко месо, яйца, козунаци и сладкарски изделия на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството. Инициативата ще продължи до 19 април.

С инициативата "Великденска кошница" се очаква търговците доброволно да предлагат традиционните великденски стоки на по-ниски или стабилни цени, като това е специално обозначено. От земеделското Министерство поясняват, че тя е доброволна и магазините нямат правно задължение да участват в нея.

От Съюза за модерна търговия, който обединява по-голяма част от веригите заявиха, че Съюзът не координира търговските политики на своите членове. И че всеки търговец може да се включи съобразно асортимента, ценовата си политика и законодателството.

Все пак, още в първия ден на инициативата имаше магазини, които се включиха в кампанията.

"Клиентите имат доста голям интерес към великденската кошница. Имаме минимална надценка, което доста ги устройва. Още с влизането ни питат за традиционните великденски стоки - агнешко, козунаци, яйца. И веднага за цените", обясни търговецът Михаела Миладинова.

Разгледахме цените. Дори и да има наценка тя е минимална. Доста са конкурентни цените в сравнение с останалите вериги.

"Това което ми прави впечатление е, че продуктите във великденската кошница освен, че са на ниски цени, са и българско производство", коментира потребител, пред БНТ.

От асоциацията "Активни потребители" обаче смятат, че идеята на земеделското Министерство е доста закъсняла и е трябвало да се появи поне преди месец.

"Всички търговци вече са си направили планирането за празниците, направили са си поръчките, отпечатали са си брошурите. И едва ли ще имат времето да реагират и откликнат. Вторият голям въпрос е защо постоянно се фокусираме върху временни мерки, тъй като това временно нещо ще има еднократен ефект. А какво правим през май. Трябват ни системни решения", заяви председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Все още не е ясно кои вериги ще приемат инициативата "Великденска кошница".

Водещи

Най-четени