Само за шефове: Критикувайте служителите си правилно 22.11 | 07:31

Критиаката трябва да бъде навреме и по малко

От Евгени Бърдаров

Едно от качествата на добрия мениджър е умението да ръководи и насочва подчинените си служители. Понякога, когато се налага, и да ги критикува. А това невинаги е лека задача - някои хора приемат критиката твърде лично, обиждат се и се демотивират.

От Econ.bg представят няколко ефективни съвета за това как да критикувате градивно.

Критикувайте в процеса на работата

Много шефове правят оценка на подчинените си въз основа на преглед на ефективността им за период от 1 година. Това обаче е неефективно, тъй като работникът ще бъде концентриран върху други фактори, а не върху личностното израстване.

Критикувайте в малки дози

Най-подходящият момент за конструктивна критика е, когато някой има положителен напредък, но все още има какво да се желае. Правилото е да балансирате критиката с няколко честни комплимента. Ако има някакъв по-съществен проблем, говорете за него, веднага след като се е случил. Не чакайте по-подходящ момент, оставяйки проблемната ситуация да тлее.

Повече полезни напътствия прочетете в Econ.bg.

Водещи

Най-четени