Сбогом на Ferrari-то 14.08 | 12:09

Кризата кара много италианци да продадат любимия си спортен автомобил и да забравят за "сладкия живот"

От iNews.bg

Моделите, които произвежда Ferrari не са честа гледка, дори и в родината им – Италия. И причината не е само в малкия брой, който се произвежда.

Моделът Ferrari 458 например се продава за средно 240 хил. евро, а в последно време това не са пари, които да се платят с лекота за нова кола. Във времена на криза луксозните стоки и начинът на живота бележат значителен спад.

За четвърти път Италия навлиза в рецесия и то в рамките на едно десетилетие – от 2001 година насам. По тази причина не е и странно, че в страната търсенето на спортни коли и всякакъв друг символ на dolce vita намалява, пише Bloomberg.

А данните показват, че много богаташи пък са принудени да се разделят с любимото си возило – броят на луксозните коли втора употреба, изнесени от Италия достигна 13,6 хил. за първите пет месеца на година. За сравнение през същия период на миналата година бяха изнесени 4,9 хил.

Част от продажбите са по принуда- за връщане на задължения. Но не бива да забравяме и друго - в условията на криза италианските власти правят всичко възможно да съберат данъците. През миналата година бяхме свидетели на няколко акции, при които бяха спирани луксозни автомобили, а собствениците им - стриктно проверени дали са си платили данъците и отговарят ли платените суми на "сладкия живот", който демонстрират.

Във Fiat, производителите на Ferrari, си дават сметка за ситуацията. Техните прогнози са за свиване на продажбите с 47% или общо 593 автомобила. През 2008 година, или малко преди кризата да овладее пазара, са били продадени 1 116 автомобила.

Предвиждат се и значително съкращение на разходите – вече се правят планове за затваряне на още фабрики след като бяха закрити мощностите на остров Сицилия.

Заговори се и че Ferrari може да се откаже от родната Италия и да се насочи към по-силните пазари в момента – Китай или САЩ. Дали това означава, че някой ден можем да видим и Ferrari - Made in China?

Водещи

Най-четени